Na twee dagen "martelen" zit het dek erop. "Martelen" omdat ik het moet doen met datgeen wat de vorige eigenaars reeds in de romp hebben gezet. En dat is deels prima (zal wel door Maarten komen

) maar deels ook erg lastig.
Uiteindelijk besloten om het dek deels dicht te leggen met vliegtuigtriplex bekleed met 1mm ABS erop.
Eén opening: boven de motoren, de cardan-assen en boven de accuruimte.
Op de boeg ook nog een luik, wat vast zit met magneetjes. Daar zit de ontvanger onder en is plaats voor additieve elektronica.
Vervolgens, ook uit hetzelfde triplex met ABS, één groot luik gesneden. Dat ligt op steuntjes in de grote opening. Om de zeeg van de romp te volgen moest het hol staan. Dat heb ik bereikt door het holstaand te laten drogen, en in het midden een aantal magneetjes te plaatsen. Deze magneetjes worden naar andere magneetjes getrokken die in een steunbalk zitten. Daarna de hele zwik vlak geschuurd.
Vervolgens op dit "dek" een grote plaat 1,5mm ABS gelegd en uitgemeten.
Op de hoeken voor en achter heb ik dubbele bolders gezet, elk verhoogd op een stuk vliegtuigtriplex met ABS. In elk van die verhoogde delen 2 gaten geboord, door het "dummy-dek" en het echte dek er onder. In het echte dek twee magneten (doorsnee 5mm en 5 mm dik) en in de verhoogde delen ook. De bolders zelf zijn voorzien van een M3 bout aan de onderzijde, die in een gat van het echte dek valt.
Op die manier zit het "dummy-dek" muurvast, kan niet verschuiven, maar is wel makkelijk te verwijderen. En, wellicht nog belangrijker: het geheel is waterdicht. Ik denk dat dit model straks uiterst "waterproof" zal zijn...
Achter de opbouw heb ik nog twee gaten gemaakt; daar steken twee stukken M3 draadeind door, waar ik de (afneembare) beting klemmend op kan schuiven. De stukken draadeind zitten tot diep in de romp vast in houten klossen.