Afbouwverlsag Pilot-rc 2,7m Sbach 342 106CC

P1030674.jpg
[/IMG]

Weer even aan het bouwen geweest, de gas servo ingebouwd en aangesloten. Nu wil ik dat de servo de gasklep open trekt, maar dit is niet mogelijk bij deze motor, ik heb de carburateur omgedraaid om de gasklep met een trekkende beweging open te trekken, maar dan werkt de membraam pomp van de carb niet meer.
Wat wel handig is, is dat als je de choke erop trek deze vanzelf erafgaat als je gas geef.

P1030675.jpg
[/IMG]

De bougiekabels aangesloten en de onsteking ingebouwd.

P1030676.jpg
[/IMG]

P1030682.jpg
[/IMG]

De powerbox evolution een plaatsje gegeven, en schakelaar in de romp gemaakt.

Zo nu nog even wachten op de K,S bochten die ik besteld heb en de dempers kunnen er in.

P1030691.jpg
[/IMG]

P1030692.jpg
[/IMG]

P1030693.jpg
[/IMG]

Zo ben weer verder gekomen met de Sbach, de bochten zijn binnen gekomen, de flenzen gesoldeerd en de dempers met bochten gemonteerd.
Alleen nu komt de hevel van de carburateur tegen de bocht:(
De boel weer omgebouwd, en nu gaat de gashevel ook weer de goede kant op, en raakt de bocht niet meer.

P1030686.jpg
[/IMG]
Verder heb ik nog de rudder servo ingebouwd, en de gfk arm op de servo gemonteerd.

P1030678-1.jpg

P1030683.jpg

De control horns in de rudder verlijmd, en de kabels aangesloten en afgesteld.

Staardwiel is ook gemonteerd.

P1030697.jpg
[/IMG]

P1030700-1.jpg
[/IMG]

P1030696.jpg
[/IMG]

De twee delen van de motorkap vastgemaakt.
Het is de bedoeling dat deze met parkers op elkaar worden geschroefd, maar dit vind ik niet zo'n goed plan.
Heb hier voor 3mm rvs boutjes besteld, en aan de binnenkant trekmoeren bevestigt, zo kan de kap makelijker gedemonteerd worden dan met parkers.

P1030703.jpg
[/IMG]

De motorkap voorzien van extra koeling

Ziet er netjes uit:) Alleen de ruimte tussen demper en uitlaatbocht lijkt erg veel te zijn, als het teflon warm wordt, wordt het zacht waardoor je dempers kunnen gaan "swingen".

Ziet er netjes uit:) Alleen de ruimte tussen demper en uitlaatbocht lijkt erg veel te zijn, als het teflon warm wordt, wordt het zacht waardoor je dempers kunnen gaan "swingen".

Alex bedoel je dat de bocht niet tegen de demper aanligt, dat de teflon buis dit overbrugt.

Inwendig liggen bocht en demper zo goed als tegen elkaar aan.

P1030705-1.jpg
[/IMG]

Weer wat verder gekomen met de Sbach, de motorkap gemonteerd.
De prop en spinner geboord en gemonteerd, de motor heeft dezelfde propaansluiting als de DLE111,DA100.

P1030707.jpg
[/IMG]

De gfk control horns met epoxy verlijmd, en de servo kabels verlengt.

P1030712.jpg
[/IMG]

P1030713.jpg
[/IMG]

De servo's ingebouwd en de gfk servo arm verlengers op de originele hitec servo arm geboord, eerst even de grote hitec schijven afgedraaid in de draaibank op de grote van de gfk verlengers, alles gemonteerd en de servo's afgesteld.

Zo nu verder met de servo verleng kabels en accu kabels.

Laatst bewerkt:
Hoi Jan het ziet er allemaal goed uit, Wanneer gaat het gebeuren ????

Zaterdag middag ????????;);)

Laatst bewerkt:
P1030718.jpg
[/IMG]

De wielkappen zijn gemonteerd, en heb de accu's ingebouwd.
Het zwaarte punt gecontroleerd, en heb 200 gram lood in de staart moeten doen, dit was al bekent met dit model als je dempers en bochten monteerd, moet je extra gewicht in de staart doen, of de accu's ver naar achteren plaatsen, eerst maar even zo proberen voor ik de boel ombouw.

P1030723.jpg
[/IMG]

Even naast mijn 2,2 meter Yak 54 gezet, om even het formaat van het toestel te laten zien.

Back