afbouwverslag 1,80m ultim@te axar models

• Topicstarter Topicstarter ultim@te
  • Startdatum Startdatum
nog effe een vraagje , ik heb een tijdje terug voor de ultimate 4 nieuwe hitec 5645`s gekocht voor de ailerons , zou je evt interesse hebben om die erbij te kopen ?
er zitten er al 2 in de bovenste vleugel gemonteerd en ik heb deze met gedraaide servokabels verleng ( gesoldeerd ) dus dan hoef je dit gelijk niet meer te doen .
het zijn er 4 en ze zijn `` brand new `` .
ik hoor het wel van je , ik heb er € 150,- voor betaald voor alle 4 .

cheers !

oh oh :p dan moet ik idd flink aan de slag haha :p komt goed paultje, ik heb weinig te doen dus kan ik flink oefenen!

@ eric: zijn idd leuke servo's maar het eerste wat ik vind is dat het de digitale versie is van de 645'ers en laat ik die er nou net ook 4 hebben liggen. Die had ik al in gedachte om als ailerons te gebruiken. Dan in januari 3x hitec 7955'ers voor de elevator en rudder, dan komt het helemaal goed :D

Toch bedankt! :o

oke geen punt , ik vroeg het eigenlijk meer omdat ik dan moet zorgen dat ik ze eruit haal voor je komt , je had een keer gevraagd of er nog servo`s in zaten die je er evt bij kon kopen .

no problemo , ze vinden vast een ander goed plekkie straks . :D

haha nu hopen dat er niemand voor de deur komt met geld op de 22 `ste :vamp: :rolling: geintje hè !

oke geen punt , ik vroeg het eigenlijk meer omdat ik dan moet zorgen dat ik ze eruit haal voor je komt , je had een keer gevraagd of er nog servo`s in zaten die je er evt bij kon kopen .

no problemo , ze vinden vast een ander goed plekkie straks . :D

Jammer geen 3 blueflames, maar wel leuk dat er strakjes 2 yak's en een ultimate te zien zal zijn

Idd jeroen, maargoed een beetje wisselende modellen is ook niet verkeerd he :p en hoevaak zie je een dubbeldekker aan de prop hangen boven het veld :D

straks ook een ultimate en een sd models yak naast elkaar met ``smoke on`` is ook cool toch michael ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Idd jeroen, maargoed een beetje wisselende modellen is ook niet verkeerd he :p en hoevaak zie je een dubbeldekker aan de prop hangen boven het veld :D

Mijn ervaring is toch wel dat wil je echt veel beter gaan vliegen dan moet je het even wat langer bij het zelfde model houden

en bedankt :( laatste zomer is alles goed gegaan, tot ik pech had met de yak, als die accu niet doodging was die er nog steeds hoor! En ik wil ook wel een kist langer vliegen hoor! ik ga niet voor me lol iedere keer een klap geld neerleggen :p

laat ze maar zeiken hoor , de beste staan altijd aan wal .
als je diverse vliegtuigen vliegt doe je alleen maar verschillende soorten ervaring op en dit is echt niet slecht .
je kan dan op een gegeven moment met alles vliegen .

je moet niet te veel luisteren naar diegene die naast je komen staan om je te vertellen hoe je het moet doen .
gewoon je eigen ding doen en dan komt alles vanzelf goed .

in je eigen tempo he ;)

Hoe langer je met 1 en dezelfde kist blijft vliegen hoe beter je DIE kist leert kennen, waardoor je idd met die kist ook veel beter gaat vliegen. Wil je over het algemeen beter leren vliegen, denk ik idd dat je met veel verschillende kisten uren moet gaan maken. Iedere kist en type reageert weer anders en heeft weer andere eigenschappen. Als je met alle kisten goed kan vliegen dan zit het goed.

Maar idd zoals eric zegt: alles op eigen tempo doen, dan leer je het best.

En eric, johan zit ik zelf ook altijd te treiteren op het veld haha, vandaar dat ie nu een keertje iets terug doet haha XD

das snap ik , ik heb met johan ook al eens wat te stellen gehad op het forum . :D
verder geen punt hoor we houden het gezellie .

zo de ultimate wordt afgemaakt door Michael16tsx van het forum hier .
kist is vanmorgen opgehaald .

succes ermee en ik kom zeker een keer jullie kant op om te vliegen op dat mooie veld van jullie ;)

cheers!

Zo, eindelijk is het dan zover! Ik heb weer een mooie 3D kist :D

Kist ziet er top uit, en ik ga dit verslag ook mooi afmaken.

Bij mij komt er de volgende setup in:

Motor: 3W60 Heindel
Demper: Krumscheid met smoke
Servo Aileron: 4x Hitec HS 645MG
Servo Elevator: 2x Hitec HS 7955TG
Servo Rudder: 1x Hitec HS 7955TG
Smokepomp: Sullivan Skywriter

Als stroomvoorzieningen komt er het volgende in:

Ontvanger: 2x Lipo 2S 2200mah. wil er iets van een switch tussen zetten die overschakelt naar de 2e lipo als de 1ste leeg/defect is. Geen powerbox (dat is te groot) en ook niet de HK switch, heb daar toch teveel negatieve reacties over gevonden. Iemand nog tips ?
Motor: Eneloops pakketje op 4,8v
Skywriter: moet nog even opzoeken wat deze nodig heeft.

Ik heb de kist toen ik gister thuis kwam nog eventjes in de tuin opgebouwd, hier wat foto's:

IMAG0940.jpg

IMAG0941.jpg

IMAG0942.jpg

als ik hem zo in elkaar zie staan zou ik bijna spijt krijgen dat ik hem meegegeven heb ;)

nee hoor , veel plezier ermee en ik kom in het voorjaar zeker even jouw kant op als hij de lucht in gaat .
ken ik gelijk effe met de yak een rookgordijn tussen die bomen bij jullie achterlaten .

cheers !

Back