afbouwverslag 1,80m ultim@te axar models

• Topicstarter Topicstarter ultim@te
  • Startdatum Startdatum
Dus eigenlijk staan er 3 servohevels recht, en de 4e staat net uit het midden? (komt dus niet lekker uit qua vertanding?)

nee dat heeft er niks mee te maken johan, dit moet gewoon zo op te lossen zijn vind ik :p is er geen mogelijkheid om bij een analoge servo, mechanisch het 0-punt aan te passen ?

Bij bijv. de Pilot kisten heb je van die verlengde servohevels die je op een standaard ronde servohevel kunt monteren, dat zorgt er dus voor dat je altijd de hevels recht kunt hebben staan, omdat je dus zelf de gaatjes nog moet boren. Ik weet niet of die bij de Ultimate zitten, maar anders zou je ze alsnog kunnen kopen?

updateyak22okt_2_.jpg

updateyak22okt_3_.jpg

dat zou idd een optie zijn, maar ik heb er van die Secraft alu hevels opzitten... en vind ze stiekem te prijzig om ze nu in de kast te leggen XD

eventueel kan ik je een adres maillen waar je ze voordelig kunt bestellen (azie)

Als je 4 van die ronde servo discs hebt heb ik evt nog wel 4 gfk hevels voor je ik heb er heel wat over die ik niet gebruik PB me maar ff als je intresse hebt.

dat zou idd een optie zijn, maar ik heb er van die Secraft alu hevels opzitten... en vind ze stiekem te prijzig om ze nu in de kast te leggen XD

bij de ultimate zitten dezelfde hevels als van pilot alleen van aluminium .
het gaar er om dat hij zijn ( dure ) secraft hevels niet in de kast wil leggen , maar als je het goed wil hebben michael dan moet je toch de hevels vervangen of een powerbox kopen .

suc6

Zo, we gaan maar weer eens verder met de Ulti. Het word nu toch eens snel tijd voor een sprintje naar de finish...

Zojuist begonnen, en heb een revisie set voor de carb van de 3W60 besteld, en een nieuwe bougie erbij.

Vanmidag eens kijken hoe en wat met de uitlaat, en dan word deze ook besteld en een prop. Zit te denken aan een Menz 24x8.

En weer een stapje verder richting de maiden!

Heb de ontvanger binnen, het is een AR9110 powersafe ontvanger geworden.

SPMAR9110.jpg

Ben ook nog verder gegaan met de servo hevel. Ik ga eens kijken of het lukt de potmeter aan te passen.

je kan ook een printje voor 2 servo's nemen en ze daar mee uit richten,

ik heb het zelfde probleem gehad met hitec, 645 en heb daar een potmeter van een futaba 3001 in gesoldeerd, dit wil ook goed.

Zo, eindelijk vliegt de Ultimate.

Vorige week de 1ste vlucht gehad. Helaas maar heel even gevlogen aangezien de motor niet meer als half gas wou geven. Dit kwam doordat het plaatje bij het membraam vacuum trok waardoor het membraam niet zn werk kon doen.

Na een buisje erop gesoldeerd te hebben, en een slangetje naar de binnenkant van de romp gedaan te hebben moest dit verholpen zijn.

Gelukkig heb ik tijdens de korte vlucht wel even kunnen genieten, hij vliegt stukken beter als ik had verwacht! en landen was geen probleem, gas eraf en bleef mooi zweven tot boven het veld, en had eigenlijk nog niet eens een kwart van het veld nodig.

Na afgelope week dat buisje gesoldeerd te hebben, gister weer vol goede moed naar het veld toe gegaan, en hij wou niet starten.... wat bleek achteraf, membraam zat niet goed, domdomdom!!!!

Terug naar huis, membraam gefixed en weer trug, Eenmaal gestart bleek dat de motor nu toch heel anders loopt, en moet nog flink afgesteld worden. Omdat het al redelijk laat was ben ik daar niet meer aan toe gekomen, dus dat is mijn doel voor deze week, want hij moet goed vliegen voor stadskanaal :D

Even een aantal foto's:

IMAG1046.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-R8VWqxmne-4/T6dluOovGCI/AAAAAAAAAmM/7cSg_WCWe7g/s512/IMAG1046.jpg

IMAG1050.jpg

IMAG1051.jpg

IMAG1052.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-rFwIDdxOGsA/T6dmKGDtiUI/AAAAAAAAAmk/6euywWSS7-8/s512/IMAG1052.jpg

IMAG1053.jpg

IMAG1054.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-gX8xIyo2eoo/T6dmfFSNHsI/AAAAAAAAAms/-fgbOV1I5fk/s512/IMAG1054.jpg

IMAG1055.jpg

IMAG1056.jpg

Gereedschap gaat zoiezo mee naar stadskanaal haha!

Enne ja, kan zomaar zijn dat de motor zoiezonog goed afgesteld moest worden haha, maar dichting aan juiste kant ??

Back