Afbouwverslag 3W Xtra Fun 230 ll

Hallo.

Hier wil ik het afbouwverslag van de 3W Xtra Fun 230 ll maken. Enkel de vleugels folien. setup inbouwen en vliegen!

Motor is een 3W 50i ( 50CC benzine)

Nu ga ik beginnen met de vleugels!

Grt,

niet teveel naar de afbeeldingen kijken van de pomp, alles is andersom (bij mij toch)

is zo'n extra fun niet arf normaal ?

Normaal is het een ARF, deze kist is voorzien van een nieuwe romp. En die was in een anderen kleurenstelling. Dus de vleugels moeten opnieuwe gefolied worden.

Grt.

We gaan het natuurlijk volgen .

Het begon alles ( voor mij ) in maart 2008 .
heropbouw-3w-extrafun-2-3-meter-2

Hier staan ook nog een paar foto's over het folien .

Vliegend zal deze kist wel in goede handen zijn , 3D is beter voor de toch iets jongere generatie . :mrgreen:

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze foto is van gister avond!

De rechtvleugel zit in de folie.

De motor zit er op, inclusief bocht en uitlaat.

Tussendoor ben ik de anderen vleugel aan het af folien!

De rechtervleugel is klaar! de aileron is verlijmd, de servo zit er in ( Hitec HS 645 MG ). Ik heb voor deze servo's gekozen omdat ik het nog had liggen. Ik ben nu bezig met de anderen vleugel af te folien en te voorzien van een servo!

Ook hier word niet stil gezeten, heel het model staat in de folie, En de veugels zijn klaar!

Foto's van vanmiddag.

En een foto van de aileron aansturing.

Grt.

De motor heeft voor het eerst bij mij gelopen, Hij liep gelijk mooi. En wat een vermogen!
Zoals het er nu naar uitziet gaat hij morgen vliegen!

Helaas heeft hij zondag nog niet gevlogen.

Hoe maken julie de tank precies, omdat het drukslangentje niet op de uitlaat hoeft.
Hoe verkom je dat dat gaat druppen als het model stil staat?

673849af7be70dbb2.bmp

2 aansluitingen boven op de tank waar door er betank word .
(je kan ze ook voor op de tank zetten)

Op de aansluitingen aan de onderkant van de romp (ik zet ze altijd in de GFK motorkap) komt een stukje slang met een schroef zonder kop , langs het schroefdraad komt zo genoeg lucht in de tank en de sprit word er niet uitgezogen bij rugvlucht.

Mvg Johan

Oke, bedankt.

Dan ga ik even een slangentje aan de onderkant van de romp laten uitkomen voor de druk. Dus je zegt een schroef zonder kop, dan weet je zeker dat er genoeg lucht door kan?

Back