Afbouwverslag 3W Xtra Fun 230 ll

Ik gebruik tegenwoordig de dubbele schakelaars van robbe , je sluit er 2 akku's op en er gaat 2x een aansluiting op de ontvanger .

Laden gaat via een laadingang onder de schakelaar .

Mvg Johan

Leg eens uit waarom niet

2 servo,s op 1 roer en verschillende kanalen geeft altijd problemen zonder een Emotec te gebruiken .

In het 2,4 tijdperk zal het iets minder zijn maar als je bv. een storing krijgt en je servo,s gaan een eigen leven lijden maken ze elkaar kapot als ze op 1 zijroer zitten .

Mvg Johan

2 servo,s op 1 roer en verschillende kanalen geeft altijd problemen zonder een Emotec te gebruiken .

Sowieso is het bij deze kist ook niet nodig om meerdere servo's per roer te gebruiken. Gewoon een +15kg servo op rudder is genoeg. Een Emcotec is bij 5 servo's (ook al zijn ze digitaal) alleen maar onnodig gewicht en kosten.....

In het 2,4 tijdperk zal het iets minder zijn maar als je bv. een storing krijgt en je servo,s gaan een eigen leven lijden maken ze elkaar kapot als ze op 1 zijroer zitten .

Mvg Johan

Ik vlieg met mijn sleper al tijden met 2 servo's op 2 kanalen kanaal 3 en 8 deze zitten in mijn MX22 zo in geprogrammeerd ik moet wel aan geven hoe ik het wil hebben in het menu en nergens geen problemen mee niet op 35 en niet op 2.4.

Het probleem is er pas na een ander probleem, bv dat door storing, wat normaal een bewegend roer is kan nu een kapotte servo worden.

'mag je nooit' Vind ik wat ver gaan, maar je moet er wel bewust mee omgaan, en niet per ongeluk een ander toestel in je zender hebben staan terwijl je hem aan doet.
De voorkeur heeft het niet, maar het kan vaak wel.

Weet iemand wat voor folie 3W er om heen smeert? Het is echt kwaliteit 0,
en zeker geen oracover. Deze winter ga hij opnieuw in de folie want dit ziet er niet uit!

Ik vlieg met mijn sleper al tijden met 2 servo's op 2 kanalen kanaal 3 en 8 deze zitten in mijn MX22 zo in geprogrammeerd ik moet wel aan geven hoe ik het wil hebben in het menu en nergens geen problemen mee niet op 35 en niet op 2.4.

Als je nergens geen problemen mee hebt.. dan heb je dus overal problemen mee? ;)

Maar zonder flauwe grappen, Johan heeft ook niet helemaal gelijk, het hangt er vanaf.

Als je met een PPM ontvanger vliegt zonder failsafe, heeft Johan gelijk. Een stoorpuls kan er dan voor zorgen dat 2 kanalen een verschillende beweging maken. Als dat dan toevallig de 2 kanalen van die 2 servo's op 1 roer zijn, heb je wel degelijk een probleem.

Zodra je PCM vliegt met failsafe, of 2.4Ghz, bestaat dit probleem niet meer.

Back