Afbouwverslag P-51 Mustang.

Hoi mensen, sorry voor de late teactie, maar bij deze, Andre, Zero opknappen??? die is toch in goede staat, of is hij ???
De mustang heeft nog niet gevlogen, druk druk druk.
Het word tijd dat we weer eens samen gaan vliegen.

Ha Edwin, hoe gaat het met jou, alles goed? Dat aluminium is gewoon aluminium tape uit de bouwmarkt. Nog een paar uurtjes bouwen dan kan hij de lucht in, toch zal het wel voorjaar worden denk ik.

Hoi FlyingPieter, ik vind het erg leuk om een arf kistje wat te bewerken en tot een wat hoger nivau te brengen, dit kan je naruurlijk met elk kistje doen, dus doen!

Gr Pascal.

Hoi mensen, sorry voor de late teactie, maar bij deze, Andre, Zero opknappen??? die is toch in goede staat, of is hij ???
De mustang heeft nog niet gevlogen, druk druk druk.
Het word tijd dat we weer eens samen gaan vliegen.

Gr Pascal.

heey Pascal,

de Zero is nog wel heel maar in de cockpitkap zit nog steeds een grote scheur,en de lak op de vleugel is ook plaatselijk niet meer zo mooi,
dus ik dacht aan een nieuw verfje voor de vleugel en om de scheur in de kap te reapreren en dan de kap te spuiten zodat de scheur niet meer opvalt,
en het landingsgestel moet ook nog verder verstevigd worden,
denk dat het leuk werk voor deze winter is,en dan van het voorjaar weer eens te gaan vliegen:D

misschien zelf bouwen?
je bent dan wel een jaartje bezig, maar wel eer van je werk

bouwverslag-p51-mustang

mvg
Cees

Ha ha Cees, volgens mij ben ik nu ook al een jaar bezig, en dat met een ARFje!

Tijd dus voor een herstart!
De motor opnieuw geplaatst, maar nu met M5 draadeinde, de mee geleverde motorbevestiging die bestaat uit een aluminium geplooide plaatje krijg ik niet mooi passend en is te licht van constructie.

11094yo.jpg

Tevens een begin gemaakt waar de accu moet komen, deze word rechtop in het toestel geplaatst.
Origineel hoort deze te liggen, maar dan moet tijdens het plaatsen of verwijderen de gehele vleugel verwijderd worden, niet echt handig dus.
Dus hier moet wat aangepast worden, over het bestaande houten plaatje waar de accu liggend op bevestigd word is een plaatje overheen gelijmd, het hout van het onderliggend plaatje verwijderd zodat er een sparing is ontstaan waar de accu recht in kan komen staan.

erws3k.jpg

Mvg Pascal.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog een schotje met uitsparing in het toestel gelijmd, aan de buitenzijde is een extra laagje multiplex gelijmd, daar komen twee schroefhaakjes in zodat er een elastiek over de accu gespannen kan worden om deze te borgen
.
hvndok.jpg

zlq78o.jpg

Mvg Pascal.

Goede morgen Pascall, ook jij was weer vroeg vanmorgen hahaha.

Je maakt er allemaal weer mooi spul van tevens je klassieker very nice mister:D

Zeg ben jij een electro man?

Dank je, ja het is electro wat de klok slaat.
Niet dat ik aan brandstofmodellen een hekel heb, vind het zelf prachtig, maar electro lijkt mij makkelijker en vooral schoner in gebruik.
Mocht ik later als ik groot ben gaan opschalen ga ik mogelijk over naar brandstof, ik denk dat het dan interessanter word, vooral het geluid begint dan een belangrijke rol te spelen.
Vroege vogel? Altijd, rond 5 uur loop ik al rond te spoken, ook in de vakantie.
Heb je lekker een lang bewust leven!!!

dat is zeker zo en je hebt veeel tijd om van alles te doen haha
maar 5 uur vind ik nog te vroeg dan ben ik er al 3x uit geweest voor voor de kleine jongen.....:D

Ik ben op zoek naar een aandrijving voor mijn pc-21 en ben zelf een brandstof man dan begrijp je wel dat het lastig is hahaha...
Er is zoveel rekening mee te houden kv amps toeren propmaat pitsch snelheid keuzes keuzes en......
Tip?

Weer een stapje verder, de polyester neus kap aan de onderzijde aangepast, want deze liep over het luikje.
Een beetje knippen en plakken met gele folie, en het ziet er wel aardig uit zo, vind ik zelf.

16j4msm.jpg

a4ydly.jpg

24q1hft.jpg

Mvg Pascal.

Begint hier ook in orde te komen met de P 51.

Eventjes houd ik elektro voor bekeken, wil nog eens gaan genieten van het mooie geluid van brandstof.

Johan.

Hier is tie weer vanonder een dikke laag sneeuw.
De regelaar was doorgebrand, maar inmiddels heb ik een nieuwe gekregen, toppie serves!
De regelaar komt van Aerobatics bij onze zuiderburen, deze is weer eens verhuist, enorm groot!
Van morgen een bezoekje gebracht, niet normaal wat je daar ziet, 3,4 uuu 5 meterkisten, 3,7,10 stuks zo te bezichtigen, nee nee niet in de doos!
:banana::banana::banana::banana:
Blijft leuk die bananen!

Nu kan ik eindelijk het ding is afmaken.

Mvg Pascal.

Back