Afbouwverslag pilot-rc 35% Edge540 106cc

Ik ben weer en stuk verder gekomen.

De powerbox spark switch ingebouwd en kabels aangesloten, de switch wordt direct aan de powerbox copetition angesloten, en aan de ontvanger zodat deze via de zender is te bedienen.

P1050240.jpg


Led in de romp gezet, zo is te zien of de onsteking in of uitgeschakelt is, ook de tank nippel in de romp geplaatst, dze licht in de romp zodat je kan kiezen of je een tank aansluiting aan de buitenkant wil of niet.

P1050242.jpg



Een opening voor de schakelaar in de romp gemaakt en de schakelaar geplaatst.

P1050241.jpg


Zo nu de accu's plaatsen, maar eerst de cg bepalen, het staat netjes aangegeven waar je dit moet bepalen, erg handig.


P1050244.jpg


Prop en spinner gemonteerd en accu's geplaatst.

P1050238.jpg


P1050249.jpg


Accu kabels verlengt en aangesloten op de powerbox en deze op 7.4v gezet.

P1050246.jpg


P1050247.jpg


Verder nog de wielkappen en motorkap gemonteerd.

P1050256.jpg


Aan de onderkant de koelgaten opgemaakt.

P1050257.jpg


Verder nog te doen, ontvanger plaatsen alle servo's afregelen telemetry nog werkent maken.
 
Allereerst: Dat wordt een hele mooie kist Jan! Die hoop ik snel boven de hei te zien hoveren.
Dan heb ik ook weer wat leuks om foto's van te nemen :)


hoe bedoel je dit?

Ik denk dat hij die T-splitsing in de benzine-slang bedoelt voor de tankdop.
Als die tankdop zou lekken dan zuigt je motor meteen geen brandstof meer aan uit de tank, maar lucht uit de tankdop en slaat hij af.

Daarnaast pomp je bij het tanken de brandstof door de viltklunk de tank in waardoor eventuele vervuiling in de brandstof meteen in de binnenkant van de klunk blijft hangen en teruggezogen wordt de motor in. Als je brandstof via een andere manier in de tank zou brengen, werkt de viltklunk ook als brandstof-filter.


Daarom zie je dat veel mensen een benzinetank met 3 aansluitingen gebruiken.

1- tankontluchting
2- vulslang
3- brandstofaanzuiging via viltklunk. Deze slang loopt dan direct (zonder splitsingen, aftakkingen of andere potentiele lek-punten) naar de motor.

Zie onderstaande foto.
Beide tanks hebben drie aansluitingen (twee bovenop voor tankontluchting en vulslang en eentje met een klunk aan de voorkant die direct naar de motor/smokepomp gaat)
img_6077.jpg
 
Laatst bewerkt:
En er blijft een luchtbel in dat stukje slang tot de T-splitsing.

En die gaat pas richting carb . als je bv een meskant zou vliegen waar de vuldop dieper is als de t-splitsing .

En een luchtbel in de carb. is een motorafsteller .:oops:

Mvg Johan
 
mag je dan ook een klunk aan de vulslang doen?

daar zit het probleem in want je krijgt je tank nooit meer leeg na het vliegen, alleen vullen is mogelijk en anders moet je hem bij je carb. leeg halen.
 
Bij een benzine hoef je de tank ook niet leef te halen :D Ik laat er meestal na mijn laatste vlucht nog alles inzitten. Dit omdat het membraam van de carburateur altijd in de benzine moet staan, anders droogt hij uit en werkt hij niet meer ;)
 
Ok, zoiets had ik al een keer eerder op het forum gelezen in een ander draadje alleen dan zonder foto's, dit maakt het helemaal duidelijk.

Bedankt!
 
heb je geen last van benzine dampen dan?

Ik zet mijn kist even zo ver mogelijk op zijn neus en dan pomp ik, gewoon via de vul-opening, het tankje zo ver mogelijk leeg. Dan blijft 'ie ongeveer half-vol zitten. Vervolgens zet ik de kist in de auto, til ik hem de trap op en zet ik hem in de hobby-kamer. Ik sluit dus niet eens de tank-ontluchting af ofzo. Van benzinedampen heb ik nooit last gehad..
 
ok, ik zat namelijk bij mijn funtana al te kijken naar een Y- splitsing.
maar dat hoeft dus niet meer.

laten we maar snel stoppen want jan het is jan zn bouwverslag ;).
 
En er blijft een luchtbel in dat stukje slang tot de T-splitsing.

En die gaat pas richting carb . als je bv een meskant zou vliegen waar de vuldop dieper is als de t-splitsing .

En een luchtbel in de carb. is een motorafsteller .:oops:

Mvg Johan


Nog nooit problemen mee gehad hoor Johan, op al mijn toestelling heb ik deze T splitsing zitten wat overigens standaard vanaf fabriek in de pilot-rc modellen zit, maar als jouw het een slecht gevoel geeft moet je het zeker niet op deze mannier doen.

Groeten,

Jan
 
Ik ga nooit van een fabrieks standaard uit.

Dat is nooit het beste , die willen omzet . :D

Als je het forum een beetje volgt kom je regelmatig motorafstellers tegen tijdens het hoovern .

En ook het tanken achter een viltklunk is in mijn ogen onzin , dan heb je de filter in de tank ook niet meer nodig .:D

Mvg Johan
 
Back
Top