Tsja waarom.. omdat dat mij geadviseerd werd door Dennis
Als het een beetje meezit heb ik nu een stuk honingraat geregeld (met dan aan Hans G), daar komt dan aan beide kanten een stuk 0,6mm triplex op en mogelijk aan de bovenkant toch nog carbon voor de bling.
Zou een lichte constructie moeten zijn.. een clubgenoot heeft er iets over op zijn site staan, precies die constructie, 10x10cm wordt dan 3 gram..
Dat zou betekenen dat mijn 592 cm[sup:4544432085]2[/sup:4544432085] servoplank zo'n 18 gram zou gaan wegen. Ik voeg er dan nog zo'n 8 gram koolstof aan toe en mijzelf kennende ook teveel epoxy, dus in totaal zal dat wel zo'n 40 gram worden, maar dat is dan wel een whopping 90 gram minder dan de plaat die ik nu heb..
Ook nieuws op een ander vlak; was vandaag op de club en daar kwam de verkoper aan met een tasje met de wielkapjes en een true-turn light spinner.
Ik dacht eerst dat die mogelijk te klein zou zijn, maar dat is hij dus niet. Hij past perfect. Had al een alu spinner bij HobbyIn gekocht. Die past ook perfect, maar is langer en daardoor loopt de neuslijn van het toestel niet mooi door.
Dan eens wegen of die veel duurdere tru-turn spinner echt veel lichter is.. de 76mm hobbyin alu spinner weeg 87 gram, dat is louter spinner + backplate. Dan de true-turn op de weegschaal.. 48 gram.
Dat is weer 39 gram besparing.. toch best de moeite voor zoiets onbenulligs als een spinner!
Stukje over uitlaat even weggehaald, ben er gewoon nog niet uit..