aflak-ellende

heb gisteren een, al zeg ik het zelf, prachtig model afgebouwd na zeker een maand lang af en toe een avondje/middagje kliederen: De duo discus van revell. Alles gespoten met Revell enamel lak, jeweetwel uit het kant-en-klaar potje, 50% verdund. Alles gepolijst, zelfgemaakte decals er op ,echte riempjes en bekleding erin, de hele rimram. Het ding lijkt als twee druppels water op een versie die ik in het echt ook vlieg.

tot gistermiddag.

dacht de boel leuk af te werken en er een mooie glimmende laag Revell transparante lak op te spuiten. Dat spul met de kwast uitgeprobeerd, en het vloeide fantastisch. Heb alles totnutoe verdund met Revell Mix, dus ook deze, met ongeveer 30% . Ik spuit met een H&S evo met 0.4 nozzle, Revell master class compressor

En je raadt het al...dat liep niet goed af. Eerst spinnenwebben, toen spetters die niet goed vloeiden. Ik de boel verder verdunnen en nog een keer spuiten: nog meer rare vervormingen. Nou heb ik de boel laten opdrogen, maar in een heel vroeg stadium zag ik al matte plekken en gebarsten structuren. De boel staat nu uit te harden. Misschien dat mijn gevloek daar wat mee helpt.

mijn vragen zijn nu:
* krijg ik dat nog goed door te polijsten, of is dit een typisch geval van uithuilen en overnieuw beginnen? (snif..)
* Heeft het zin een andere lak er overheen te leggen en die dan te polijsten?
* Wat heb ik verkeerd gedaan? moet het nog verder verdund worden? ander oplosmiddel?

het gebeurd wel eens dat de verf al aan het drogen gaat op het moment het de spuitmond uitkomt, dit kan te maken hebben met je verdunning.

heb je het getest met de verdunning?

mvg Hans

het gebeurd wel eens dat de verf al aan het drogen gaat op het moment het de spuitmond uitkomt, dit kan te maken hebben met je verdunning.

heb je het getest met de verdunning?

mvg Hans

Jep. heb getest met en zonder verdunning, op kleine stukjes materiaal. Kennelijk is dat niet voldoende. ik las ergens anders dat er soms wel 50% wordt verdund met terpentine. Zover was ik nog niet gegaan.

ik heb eens hetzelfde gehad met revell.
de verdunning niet goed en oude lak kan leiden tot het spuiten van spineweb draadjes.

erg vermakelijk, echter meestal niet bevorderend voor de finish die je voor ogen had.

Back