Afmetingen chassis

Goedeavond,

Ik ben van plan zelf een 1:10 rc auto aan te passen/maken. Nu heb ik al wat informatie verzameld maar heb toch wat vragen.

- Wat is de lengte van het chassis
- Wat is de breedte van het middenstuk en de voor en achterkant van het chassis?
- Waar ik complete sets tandwielen kan kopen voor een 4wd en wat is hiervan de breedte zodat ik weet hoeveel ruimte ik over moet houden voor de aluminium stukken waar ik hem in moet maken?
- Ik had gelezen dat de wielophanging 180mm moet zijn voor een 190mm kap? omdat je ook nog ruimte nodig had voor de wielen?

Ik hoop dat de vragen duidelijk zijn, neem me niet kwalijk als ik iets doms vraag!

Alvast bedankt!

Wil je een bestaande auto aanpassen of een compleet nieuwe auto maken?

Maten van het chassis zijn afhankelijk van hoe breed je het chassis wil maken en welke wielbasis je de auto wil geven.

Welk doel heb je met dit project? Wordt het recreatief of moet het races gaan winnen?

Gr.
Joost.

De breedte met wielen gemonteerd is max 190mm uitgaande van een 4wd tourwagen.

Ik kan niet zien wat voor kennis en mogelijkheden je in huis hebt maar in veel gevallen met dit soort projecten moet je al een hele aandrijflijn van een bestaande auto pakken.

Dat is vaak wel de beste optie ja. Mits je de skills en materialen in huis hebt om dat allemaal zelf te maken. Een goede CNC freestafel zal daarbij heel veel hulp bieden.

Daarnaast, als het echt een wedstrijdauto moet worden dan komt er nog meer bij kijken als autotechnische zaken zoals wielgeometrie en dergelijke...

Bedankt voor jullie reacties!

Het wordt gewoon een leuk project omdat ik hier al langer overna denk. Het hoeft geen wedstrijdauto te worden maar het is altijd leuk als die mogelijk er in zit! Ik ben erg handig met frezen ect. dus dat wordt wss geen probleem.

Het wordt idd een 4WD auto met een as ipv. riemen. Ik heb al wat informatie verzamelt dus stukje bij beetje gaan we vooruit

Als jullie willen zal ik een bouwverslag bijhouden?

Alle tips/verbeteringen zijn van harte welkom, dus twijfel niet!

Edit: welke aandrijflijn raden jullie aan en welke afmetingen hebben deze zodat ik daar rekening mee kan houden? Ps: kwaliteit is ook belangerijk!

Back