afpd met een mx-12

• Topicstarter Topicstarter sigma6
  • Startdatum Startdatum
Heb afpd zeer makkelijk aan de gang gekregen met een simpel kabeltje van modelbouw bloemendaal, nl. met de:

"Hitec 110651 USB Simulator Interface for Hitec/ GRP/ Futaba"

kost maar 37,95 inpluggen en klaar is kees.

En ik heb ook de mx-12 zender

Waarom moeilijk doen?

hoezo meoilijk doen :?
ik heb de mx 12 met een usb interface van multiplex voor 30 euro
plug and play :wink:
( wel de crack in afpd..)
dus er is niets moeilijks aan hoor preceis het zelfde alleen goedkoper :wink:

ja ok
maar ik vind het persoonlijk niets zo.. :roll:
je bent nog weer een ander programma nodig
je hebt storing op ppm of uhm ( die ander optie :P )
en ik las op het forum dat dit nog wel eens niet werkt..
of problemen geeft..
dus ga ik dan liever voor een plug and play :P

Hee Fotor, ik heb ook een mx12, en afpd, en een kabeltje voor in mijn mic ingang... Alleen werkt het bij mij niet helemaal.
Ik heb alles gedaan zoals in de handleidingen staat, en als ik dan de boel ga callibreren in windows werkt alles prima, ga ik dan naar AFPD dan doet alles het, behalve mijn gasstick... die doet dan helemala niets.
Ook niet in het advanced menu van de controller in afpd.
Kun jij me helpen misschien? Aangezien jij dit allemaal wel werkend hebt.
Owja, ik gebruik een stereo kabeltje, want mono is hier niet te krijgen, en volgens de verkoper moet stereo ook werken als alle 2 de aangesloten apparaten met mono werken (en dat is bij de mx12 en mic ingang zo)

Ik heb ook een stereo kabel, dus dat zal het probleem niet zijn. Je moet ook de mic ingang in windows 'open' hebben staan, maar aangezien alle functies behalve de throttle werken zal dat ook het probleem niet zijn.
Heb je in je MX-12 een SPCM model aangemaakt (in plaats van PPM)? Je moet een nieuw model in de zender aanmaken met SPCM modulatie. In smartpropo selecteer je modulation type "JR(PCM)". Bij audio source selecteer je "Microfoon" (dat staat waarschijnlijk al goed aangezien je wel enig signaal hebt in AFPD). Kijk verder of je throttle mode in de MX-12 goed staat (mode 1/2/3/4, wat jij gebruikt).

Dit zijn de ideeen die ik zo snel heb. Laat even weten of je succes hebt.

Heey Fotor,

het is me gelukt, ik had een vinkje aan staan bij FILTER, en heb nog wat zitten schuiven met de verschillende kanalen. Nu werkt het prima.

Nu nog uitvogelen of het ook mogelijk is de schakelaars werkend te hebben (liefst minimaal 2, landing gear en Flaps)

Bij mij werken de achterste 2 switches. Flap switch (l) zit op kanaal 4, gear switch (r) op kanaal 7.

Ahh, ok, dat zou mooi zijn, vanavond even proberen :D thnx ;)

Kun je anders een print screentje maken van je ppjoy instellingen? Dat zou super zijn.

Mmmm, geen idee hoe ik een printscreen moet maken :oops: .
Ik gebruik alleen smartpropo, ppjoy zit hier volgens mij een soort van ingebakken. PPjoy heb ik ingesteld staan voor mijn Walkera zender.

Ik kan je wel mijn kanaalinstellingen geven in AFPD voor de MX-12:
Gas 6R (R=reversed)
Elevator 2R
Aileron 3
Rudder 1
Flap 4R
Gear 7
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Lachen hier... ze kunnen amper behoorlijk typen, maar helpen elkaar wel met de ene crack na de andere........... :?
Wie let er hier eigenlijk op de boel??? 8O

Ja inderdaad Aad. Ik begin haast spijt te krijgen van de bijna 200 euro die ik heb uitgegeven voor het origineel met add-ons. Als iedereen dit gaat doen zullen we weinig nieuwe (en dus betere) simulatoren meer krijgen. :evil:

Back