AFPD met USB controller.

Ik heb AFPD aangeschaft met een dongle.
(Ik had eerst een ......gale versie maar dat beviel me niet, en dat hoort ook eigenlijk niet) :teacher:

Is het mogelijk om een USB controller(dus een dummy zender) toch aan te sluiten. Verloopje o.i.d.
Ik wil niet iedere keer mijn Graupner zender aansluiten als ik even wil gaan simmen.

Ik heb al gezocht maar kan niets vinden hierover.

Laatst bewerkt:
Het werkt.

Op vraag in bovenstaande bericht heb ik zelf al het antwoord.
"Kan ik met een dongle ook dummyzenders gebruiken"
Ik heb mijn USB dummyzender in een andere USB poort erbij gestoken. En.......het werkt.
Voor anderen misschien logisch maar voormij??
In het AFPD menu bij controllers even de Analog joystick #1 aanklikken. Het bolletje bij Aircraft 1 aanklikken en de USB gamecontroller op Aircraft 2 zetten.

AFPD ondersteund naast de connectie via de dongle ook een normale windows joystick. Jouw usb dummy zender is voor windows niets meer dan een joystick. De dongle doet naast de zender koppelen ook dienst als kopieer beveiliging. Hij moet dus wel in de PC zitten maar je hoeft hem verder niet te gebruiken met een zender.

Op vraag in bovenstaande bericht heb ik zelf al het antwoord.
"Kan ik met een dongle ook dummyzenders gebruiken"
Ik heb mijn USB dummyzender in een andere USB poort erbij gestoken. En.......het werkt.
Voor anderen misschien logisch maar voormij??
In het AFPD menu bij controllers even de Analog joystick #1 aanklikken. Het bolletje bij Aircraft 1 aanklikken en de USB gamecontroller op Aircraft 2 zetten.

De dongle zit in de dummyzender meer niet. Het had gewoon ook een USB stick kunnen zijn (waar nu toevallig een zender aan vasthangt:D).

Vlieg reeds enkele jaren zo met zoonlief( Ik met de echte zender en hij met de dummy)

Stevo

AFPD ondersteund naast de connectie via de dongle ook een normale windows joystick. Jouw usb dummy zender is voor windows niets meer dan een joystick. De dongle doet naast de zender koppelen ook dienst als kopieer beveiliging. Hij moet dus wel in de PC zitten maar je hoeft hem verder niet te gebruiken met een zender.

OK, Dat is nu duidelijk, weer een gelukkig mens erbij.
Maar een legale versie werkt ook wel wat prettiger.:D
Probleemloos nieuwe vliegtuigen etc. downloaden.

Overigens, gisteren de AFPD + addon 1-5 via Ebay in Duitsland besteld en vanmiddag al bezorgd.
Voor € 124,50 + € 5 verzendkosten kan ik weer volop genieten want buiten vliegen zit er zeker niet in de eerste dagen..

Toch is dit plug en play, en werkt gewoon zonder moeite en gezeur. Is wel prettig.

Idd, ik zit jammergenoeg nog met een oudere versie van AFPD en heb add-on pack 1 maar ik kan wel vliegen vanaf ons eigen vliegveld wat ook mooi meegenomen is.

Stevo

Geen illegale dingen hier, Heb het een en ander geveegd.
Je kan het forum er mee schaden met illegale software.. De volgende krijgt een ban.
Mvrg: Emil

Geen illegale dingen hier, Heb het een en ander geveegd.
Je kan het forum er mee schaden met illegale software.. De volgende krijgt een ban.
Mvrg: Emil

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik had een ....gale versie omdat iemand mij een controller had verkocht met AFPD. Dat bleek dus een gecrackte versie te zijn.
Maar nu vliegen we des te beter met deze versie die nog niet eens zo duur was.

Laatst bewerkt:
Back