.
@paulplevoets :
Het type/soort afplaktape welke je gebruikt maakt ook heel veel verschil heb ik gemerkt!
Ik heb verschillende soorten geprobeerd en het mooiste en beste resultaat heb ik bereikt met TESA tape (de blauwe!).
De roze variant van TESA heb ik ook geprobeerd en is nog vriendelijker voor de onderlaag, maar die hecht iets minder en daardoor wil de verf er nog wel eens onderlopen.
De blauwe TESA versie hecht prima op de OraTex ondergrond maar trekt de onderliggende verflaag er niet af bij het verwijderen.
Je kan deze tape gerust wat langer laten zitten en het er dan nog prima aftrekken zonder de onderliggende laklaag op het OraTex te beschadigen.
Ik heb het bijvoorbeeld gebruikt bij de belettering op een gelakte OraTex ondergrond bij m`n Tiger Moth (en Bucker, etc.).
Hier het afplakken op een gelakte OraTex ondergrond van de belettering G-AGHY van m`n Toni Clark Tiger Moth romp:
Het `schilderen` van de letters (het gebruikte rolletje TESA tape links onder in beeld):
En na het verwijderen van de TESA tape:
Idem voor de belettering op m`n Bucker, hier het afplakken met TESA blauw:
Het resultaat:
De tip als in de posts hierboven hierboven beschreven met blanke- (of kleur) lak is ook een goede natuurlijk.
Maar mijn ervaring is dat dat met TESA tape (blauw) niet nodig is.
Succes met je verfwerk!
Groeten, Ramses
.