Afromini 32 alternatief voor Naze32 ?

Timecop van Abusemark biedt ook een Afromini aan.

Als ik het goed lees, is dat een prima alternatief voor een Acro Naze of zelfs een Naze (zit een barometer op), mits je een ontvanger hebt die PPM ondersteunt.

Kan iemand dat bevestigen? Heeft iemand deze controller wel eens geprobeerd ?

Kleiner en dezelfde specs (processor en sensoren). Lijkt me zeker de moeite waard om eens te proberen, voor het geld hoef je het met die Naze's vooralsnog niet te laten :) Kan leuk zijn voor in een microquad ofzo.

Je moet er nog wel iets van een USB adapter bij regelen om het ding in te kunnen stellen. Het enige nadeel dat ik verder kan bedenken is dat er geen standaard patroon gaatjes in zit, je zult hem dus vast moeten plakken of klemmen.
Ik heb er zelf vorige week één besteld bij Abusemark, dus kan er hopelijk binnenkort mee spelen als ik alles binnen heb. Als het allemaal lukt geeft het in ieder geval wat meer mogelijkheden. Het is misschien wel mogelijk om deze FC op de bodemplaat van de mini te zetten en min of meer volledig te verzinken. Je houdt dan opeens een zee van ruimte over in het frame, kan de batterij in principe een verdieping omlaag.

De flip32 is ook wel een alternatief: baseflight werkt er op maar wel een compleet andere layout dan de Naze bordjes.
Via Whitespy te verkrijgen

Gezien heyudude maar heb je gezien hoe klein die afronaze is? Die is gewoon bijna 2x zo klein als normale naze32

Heb de Afro vandaag binnen gekregen, samen met een een mini pdb (ziet er zoveel beter uit dan die standaard dingen). Ter vergelijking met Naze32 acro:

full

Ook een stuk dunner:

full

Ik wacht nog op een USB converter en een ppm ontvanger om het geheel ook werkend te krijgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Abusemark: "Requires USB>3.3V serial cable (not included)". Je hebt anders geen toegang tot het boardje voor de instellingen.

Abusemark: "Requires USB>3.3V serial cable (not included)". Je hebt anders geen toegang tot het boardje voor de instellingen.

Ja, dus iets wat van je PC naar +, -, RX en TX omzet. Zowel 5 als 3.3 volt zou moeten werken met de huidige Afromini boardjes. Die 4 pinnen moet je dan hier rechts aansluiten:
2v0ihvr.png

Zelf heb ik er een keer een besteld om de MinimOSD te programmeren, die zou het volgens moeten doen: FT232RL USB to Serial adapter module USB TO 232 Arduino download cable.

@Stapvoets: Mag ik je foto's voor een aangepaste startpost gebruiken?

Let wel op dat je een 3,3V ftdi adapter gebruikt en niet de 5V variant

Sommige adapters zijn te switchen naar beide

Ik heb inmiddels dit boardje op de BO minih geïnstalleerd en zonder veel problemen goed werkend gekregen. Ik heb deze adapter hiervoor gebruikt:

FT232RL FTDI USB To TTL Serial Converter Adapter Module For Arduino - ?3.05

Ik heb servo_tilt enabled, een must voor een quad, daardoor kun je M2 aan de onderkant van het boardje laten voor wat het is.

Hij vliegt verder uiteraard zoals een Naze vliegt, perfect. Een groot nadeel is dat er geen ondersteuning voor een lost and found beeper vanuit het boardje is en ik dat niet kan omzeilen met de Frsky ontvanger. Het is in theorie volgens Timecop mogelijk om hiervoor THR (in deze setting camera servo output) te gebruiken, maar het is mij niet gelukt. In deze situatie is het voor mij daarom voor FPV een beetje een no go. Ik had ter herinnering hieraan bij de eerste testvlucht weer eens een failsafe en ondanks het feit dat de quad dichtbij was en het gras niet al te hoog, best moeilijk te vinden.

Misschien dat anderen hiervoor wel een oplossing hebben gevonden? Zou in ieder geval welkom zijn, want dit boardje is een fantastisch stukje hardware dat meer dan een positie in de schaduw verdient. Bruce Simpson is er nu ook mee aan de slag, dus wellicht gaat de informatiestroom binnenkort op gang komen.

Voor LOS vliegers is er zeker geen reden om deze links te laten liggen!

Greetz
Erik

Back