"afslaan" van electromotor

ik heb een probleem op mijn montana zwever zit een bruched motor speed 400 en een sun 1002 van kontronic. als voeding staat er een 6 cellen nimh accu 7,3v 3600 mah achter. als ik heel langzaam gas geef wil de motor keruig draaien maar als ik het gas ineens vol open zet dan begint die heel even te draaien( 0,25 sec) en dan valt ei stil geef i dan weer langzaam gas komt ei op toeren.

waar kan het aan liggen of wat ken het zijn
heb de accu al ontladen en weer helemaal vol gepompt maar probleem is dr nog steeds

greetz ep

In die Sun 1002 voorzien van een BEC-systeem? Is dit het geval dan zou het volgende aan de orde kunnen zijn. Als je langzaam gas geeft werkt alles prima, zo schrijf je. Als je snel gas geeft loopt de motor aan en stopt. De aanloopstroom is bij snel starten hoog. Mogelijk zakt de spanning van de accu onder de spanning waarbij de regelaar er van uit gaat dat de accu leeg is en de motor uitschakelt Meestal is deze spanning 5 á 5,5 Volt en daar zit je met 6 cellen (7,2 Volt nominaal) dicht bij.

Welk accutype en met welke afmetingen gebruik je?

Heeeee
Zat er vanmiddag nog eens over na te denken, wat voor prop heb je er eigenlijk op zitten? Ik heb volgens mij wel eens eerder dit probleem voorbij zien komen en toen was het (dacht ik) een te grote prop. Die Sun regelaar is maar 10A toch?

Kijk...als je bij BMI op de site kijkt zie je dat er origineel een speed 550 in zit. Als je nu een speed 400 hebt met de originele prop zou dat het kunnen zijn.

de originiele motor zit er op de prop is een8-4,5" de regelaar is een sun 1002 18A 6-16v BEC dus dat zou moeten kunnnen accutype is een NimH accu 3600 mah 7,2v 6 cellen. ga eerst de regelaar maar eens resetten.

Zijn dat sub-C cellen (ca. 42 x 23 mm) of cellen in het AAA-formaat (ca. 48 x 13 mm)???

Verder is een 8 x 4.5 propeller op een speed 400 (onvertraagd) wel heel erg groot. Meet een vertraagde speed 400 zal dit goed mogelijk moeten zijn.

Dit zou best wel eens de reden kunnen zijn van een enorm hoog stroomverbruik en daardoor afslaan van de regelaar.

Laatst bewerkt:
Back