afstandsbedieningen in de buurt werken niet

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Theo, 26 nov 2013.

  1. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Sinds een week werkt de afstandsbediening van de garagedeur niet meer. We dachten dat dat door de kou kwam en hierdoor de batterij zijn capaciteit verloor. Het gekke was dat ook de afstandbediening van de auto het af liet weten. Voor beide een nieuwe batterij besteld maar dat hielp niets. De garagedeur werkt alleen als ik de remote op minder dan een meter van de ontvanger hou. De auto doet het op 3 meter afstand max. Op de parkeerplaats op het werk werkt hij normaal.
    Nu vernam ik van de buren dat zij hetzelfde probleem hebben. Hun Crawford garagedeur doet het ook niet meer op grotere afstand.

    Ik heb de buurt gescand op wifi en zie daar geen uitschieters tussen zitten
    Wat kan hier de oorzaak van zijn ?
     
  2. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Lijkt me toch dat er iemand flink de boel aan het verstoren is.

    Zelf heb ik een poort die ik met een (bijgeleverde) remote open en dicht kan doen. Momenteel ben ik mijn huis aan het automatiseren , zo ook de poort, Z-wave module erbij , Acces Point bij de poort, 2 IP camera's, switch , 4x 12V adapters, 1x5v adapter. De bijgeleverde remote werkt ipv de vroegere 50-60 meter nu nog maar vanaf een meter of 5.


    Je kan eens kijken om de antenne van de garagedeur te verlengen naar 1 Lambda (waarschijnlijk is dat nu 1/4 of 1/2) , wellicht scheeld dat.
    Cor
     
  3. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Met WiFi zul je inderdaad niks vinden . De frequentie waarop de meeste van die afstandsbedieningen werken is 433MHz. Er zit overduidelijk een stoorzender in de buurt. Deze frequentie mag voor veel dingen gebruikt worden maar alleen kortdurend. Je kunt het Agentschap Telecom er eens naar vragen of ze willen kijken wat er aan de hand is.
     
  4. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Net een rondje in de buurt gedaan. Niemand die een nieuw speeltje heeft tot zover. Morgen verder vragen.
    Vernam dat de buren links ook de auto sleutel niet werkt, buren rechts hebben geen last. Ik weet dus welke kant ik op moet zoeken
     
  5. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Heb zelf ook het probleem ook gehad. alleen was dat op een bedrijventerrein waar ze RVS buizen lassen en met röntgen nakeken. werkte de afstandsbediening van de auto (een 2011 Volkswagen) ook alleen nog maar op max 30cm afstand. :shock:
    Dus iemand moet daar in de buurt flink aan het storen zijn, kan haast niet anders. (wellicht een wietplantage in het riool. :lol: )
     
  6. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Opgelost!!!

    De oorzaak is gevonden.
    Het was mijn eigen weerstation. Staat al 9 jaar op het dak. Deze deed het ook al een tijdje niet meer. Ik dacht dat de batterijen vervangen moesten worden. Was er wel de tijd voor aangezien deze er al ruim een jaar in zaten.
    Dat ik geen ontvangst had op mijn basisstation kwam dus omdat de zend unit zat te rotzooien.

    Heerlijk, kan nu op de hoek van de straat de garagedeur weer openen. :yes:

    bedankt voor het meedenken
     
  7. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Dikke humor!
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Wel apart dat de buren aan de andere kant er geen last van hadden dan?
     

Deel Deze Pagina