Afstellen GY 501 Gyro

• Topicstarter Topicstarter Harpert
  • Startdatum Startdatum
H

Harpert

Guest
Sinds kort ben ik in het bezit van een Robbe Futura Nova met daarin een GY 501 en een snelle digitale servo. Volgens de oude eigenaar staat de gyro goed ingesteld, hij vloog met een Futaba zender

Via Kanaal 7 van mijn Graupner MC12 zender kan ik middels een potmeter de Gyro beinvloeden.

Als ik de potmeter links van het middan zet, gaat er een A links in het display van de GY 501 aan.
Als ik de potmeter naar rechts draai (tijdens het vliegen) geeft de staart veel meer beweging.

1: Het display geeft links onder onbegrijpelijke tekens, Kan dit komen door de invloed van de andere servo's?
2: Hoe schakel ik de gyro in heading-lock modus en moet ik dan de gain nog beinvloeden door de potmeter meer naar links te draaien.

Ik heb het laatste gevlogen met de stand iets rechts van het middan, maar mij staart draait dan steeds mee met de vliegrichting, achteruit vliegen vereist veel correctie en omdat ik een beginner ben kan ik nog niet aan zo veel dingen tegelijk voldoende aandacht besteden.

Graag advies. De Manual heb ik al gedownload, maar geeft geen soelaas (voor MIJ)

Harpert

Staat toch aardig in de handleiding.

Als je me je email adres geeft zal ik mn gsm mailen dan kan ik het uitleggen

GY 501 (gyro)

Ik was onzeker over de wijze waarop de Gyro zich inregeld. Maar dat is inmiddels met behulp van een zeer ervaren heli vlieger opgelost.

Dank voor de geboden hulp...

Harpert

Back