Afstellen Hoogeveen

• Topicstarter Topicstarter Dennis-93
  • Startdatum Startdatum
D

Dennis-93

Guest
Ik heb een probleem! ik krijg mijn Carson CR4 niet afgesteld. ik heb er een andere motor in zitten een LRP Z18s ik heb echt alles geprobeerd maar mij lukt het maar niet, hij wil ook niet stationair lopen! kan iemand mij in de buurt van Hoogeveen helpen met afstellen?

Als dit een nieuwe motor is zal je eerst moeten beginnen met inlopen ipv afstellen en het eerste tankje kan wat problemen geven met een betrouwbarte loop.

Ander probleem is dat je de koppeling over hebt moeten zetten, zet de auto op een blokje zodat de wielen vrij draaien, als bij een beetje stationair de wielen stevig mee draaien zit het probleem in de koppeling.

Het is geen nieuw blokje heb hem ingeruild op mijn oude, deze is dus ook tweedehands en al ingelopen, ik heb de koppeling van mijn oude motor overgezet. ik krijg hem niet lager afgesteld in de toeren, hij blijft hoog in de toeren lopen... ik heb echt alles geprobeerd!

Ook de trim versteld? Zichtbaar als je remt en de hevel aan de carburateur nog verder beweegt.

Je kunt bij LRP ook de manuals en mogelijk daarin ook factory settings downloaden.

Jaa ook al geprobeerd, hij staat al heel erg laag zelfs onder de 1mm waar hij normaal moet staan bij stationair, hij begint dan te stotteren en valt uit maar als ik hem dan heel ietjes omhoog trim schiet hij gelijk een heel stuk in de toeren, de wielen draaien ook continu.

Als je wielen continu blijven draaien ontkoppelt je koppeling niet en moet je eerst daarnaar kijken, de weerstand van de aandrijving en dan zeker als die op de grond staat zal de motor nooit makkelijk stationair laten lopen. De clutchbel moet goed vrij draaien, als je daar in de hand al een weerstand op voelt moet je dat eerst oplossen dat die goed vrij loopt.

En dan bij een kleine verandering aan de stationair al direct hoger gaan lopen doet mij denken dat de LSN te arm staat. Coltroleer de settingen met die van de manual.

Als de koppeling niet onkoppelt moeten de wielen normaal toch ook draaien als je hem dan aantrekt? maar dat doet hij dan weer niet! en ik heb de afstelling volgens de manual gedaan, de hoofdsproeier 4 hele slagen en de lagersproeier 3,75 slagen maar daar loopt hij ook niet stationair op.. heb echt alles geprobeerd ik kom er niet meer uit, is er eventueel iemand die in de buurt woont die langs wil komen of dat ik langs kom want ik kom er echt niet uit!

Bij stationair moet de motor vrij van de aandrijving draaien en dus geen wielen aandrijven. Dat de wielen dan soms heel lichtes mee draaien kan, maar stevig mee draaien mag zeker niet.

Als hij hoog in de toeren loopt, dan draaien de wielen mee dat is logisch! Maar de wielen draaien mee omdat hij niet lager in toeren wil... zodra hij dat doe, dan zullen de wielen denk ik ook niet meer draaien

Back