afstellen motor Hacker B50L

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door ivo1, 12 nov 2019.

  1. ivo1

    ivo1

    Lid geworden:
    16 aug 2016
    Berichten:
    51
    Locatie:
    antwerpen
    Ik vlieg met een Hawk en een Milan beide met motor Hacker B50L 6:7-1 met een ICE DUTCH 150 en een YEP 150 ESC .Nu denk ik dat de timing voor deze motoren of esc niet goed staat want beide motoren komen niet goed op toeren ,je hoort het toerental op en neer gaan bij volgas .Timing staat nu op 0 graden PWM op 16KHZ.Als ik de timing op 5 graden zet zou dit niet beter zijn ?
    Groetjes
     
  2. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.372
    Locatie:
    Rotterdam
    Timing op 0 graden is ok voor een 2-poler.
    De regelaar kan het prima aan, dat mag het probleem ook niet zijn.

    Denk dat het in andere settings zit. Hier de settings die ik in mijn F5F Model gebruik:

    Pagina 1:
    Timing 0 (2-poler)
    Brake=Hard
    Cut-Off type+Off
    Special functions: gasweg in de zender instellen op -80% +90, eindpunten inleren, gasweg weer op 100%

    Pagina 2 (2 linkerknopjes gelijktijdig indrukken, ledjes knipperen)
    Act Freewheel: On
    Gov: Off
    Startup speed: middle (of Fast als je een ramping in de zender geprogrammeerd hebt)
    PWM: 16kHz
    Startpower: 4-8%

    Gebruik je dezelfde settings of heb je iets anders ingesteld, zo ja wat?
     
  3. ivo1

    ivo1

    Lid geworden:
    16 aug 2016
    Berichten:
    51
    Locatie:
    antwerpen
    He Gerben ik ga dat deze avond nakijken want van buiten weet ik dat zo niet hoor ,Bedankt he
     
  4. ivo1

    ivo1

    Lid geworden:
    16 aug 2016
    Berichten:
    51
    Locatie:
    antwerpen
    Hey Gerben hier ben ik weer bij mij stond
    timing 0
    Brake Hard
    cut -off LIPO
    special function trottle op de zender max bij aanleren esc dan nul trottle eerst ook eens geprobeerd op FULL SPEED
    freewheel NIETS
    Gov NIETS
    straat up speed middle
    pwm 16kHz
    Start up power 33 %
    Na aanpassing HOERA :banana: yep Gerben TOPPI
    Bedankt
     
  5. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.372
    Locatie:
    Rotterdam
    Graag gedaan :):)
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    9.533
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als hij varieert in toerental zou ik haast gaan denken aan een slippende meenemer of pinion.
    Kan geen instelling bedenken die het toerental laat schommelen.

    GJ
     
  7. ivo1

    ivo1

    Lid geworden:
    16 aug 2016
    Berichten:
    51
    Locatie:
    antwerpen
    HeY GJ
    Ik heb de settings veranderd van mijn esc en het probleem is opgelost ,Gerben heeft me ermee geholpen .Toch bedankt hoor
    Groetjes
     
  8. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.372
    Locatie:
    Rotterdam
    Low-voltage cutoff doet rare dingen bij een hotlinermotor als je pech hebt GJ
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    9.533
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Oh, dat zou het kunnen zijn ja.
    Maar ik raadde het altijd af om dat aan te zetten, in ieder geval zo instellen dat je regelaar niet ingrijpt.
    Terugregelen kan je je fets kosten.

    Oh, even off topic.
    Gerben, ga jij nog iets bestelen bij Sergey, vraag eens of hij een Avionik kan maken in mijn kleuren, zoals de Surprises waren.


    GJ
     
  10. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.372
    Locatie:
    Rotterdam
    Yup, binnenkort wel weer. B18 zoals in je profielfoto?
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    9.533
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel

Deel Deze Pagina