ah, eindelijk iemand die weet hoe je het schrijft ;-)
Waar woon je (stad, niet adres..)? misschien zit iemand bij je in de buurt..
ikzelf zit in de regio rotterdam..
qua zender.
Even feit technisch, niet om iets of iemand af te zeiken of negatief te doen.
alle materiaal is mooi, zeker als je er zelf blij van wordt.
De kleinere heli's zijn regelmatig een beetje vaag en afwijkend.
zenders waar je niets in kunt stellen. een trim die zichzelf bij iedere opstart van de zender op 0 stelt (terwijl de trim al in de hoek zit...)
en ga zo ff verder. stelregel is dat de zender eerst aan moet, omdat een rc apparaat zonder signaal nog wel eens zelf gaat bepalen wat er moet gebeuren.
heb zo zelf een keer een heli tegen het plafond gehad ;-)
als dat bij jou net andersom is, ok. kan. Houdt alleen even in je achterhoofd dat dit een uitzondering is ;-)
daarnaast, het zal je nooit gaan lukken de heli zonder input recht op te laten stijgen.
kan niet.
een heli hangt altijd een tik scheef in de lucht. staartmotor blaast opzij, er moet een evenwicht komen.
aangezien de vloer recht is, en de heli iets scheef wil hangen, zal hij dus altijd iets opzij willen gaan.
zelfs een zelfstabiliserende heli.
beste tip die ik daarin kan geven is dat je gewoon precies zoveel gas geeft dat je ziet dat de heli "licht"wordt, en vanaf dat punt ga je kijken waar hij heen wil.
gladde vloer is dan handig.
hij schuift vanzelf. probeer te corrigeren. vaak is een tikkie rechts afdoende.
Pak ook een plek ZONDER wind.. geen grote schuur met open deur oid.
echt binnen, deuren dicht.
deze heli's worden door ieder vlaagje wind meegenomen, en kunnen vaak al niet tegen een windkracht 1 opboksen.
volgende tip is het "gas dicht" reflex.
probeer laag te blijven. een val van 30 cm valt mee, van 3 meter is zowieso schade.
gaat het mis, gas dicht.
gas open terwijl de stoelpoot ertussen komt, fikt de motor uit. heb je pech, fikt de regelaar op de printplaat door.
dat kan bij de hoofdmotor gebeuren, maar ook bij de staartmotor.