Afstellen staart T-Rex 250

Lastig zo van bovenkant...nou lijkt ie toch wel goed te zitten ;)

Dan zou ik de gyro direction maar eens reversen.....

Lastig zo van bovenkant...nou lijkt ie toch wel goed te zitten ;)

Dan zou ik de gyro direction maar eens reversen.....

Gyro is denk ik niet het probleem (ook al reversed geprobeerd hoor). Toch bedankt voor de heads-up.

Hier de foto van mijn tail. Kunnen jullie me ook zeggen of de link uit mijn laatste (van die screwdrivers) klopt?:
foto0111.jpg

Laatst bewerkt:
Die zit wel goed.

En als de gyro richting verkeerdom was dan draaide hij een stuk sneller om z'n as. En op het filmpje lijkt het goed om.

Als je de staartbladen vast houd moet je de hoofdbladen niet in de normale richting kunnen draaien. Edit: sorry, ja dat moet wel kunnen bij de 250, daarbij draait de staart niet mee in auto...

Laatst bewerkt:
Die zit wel goed.

En als de gyro richting verkeerdom was dan draaide hij een stuk sneller om z'n as. En op het filmpje lijkt het goed om.

Als je de staartbladen vast houd moet je de hoofdbladen niet in de normale richting kunnen draaien. Edit: sorry, ja dat moet wel kunnen bij de 250, daarbij draait de staart niet mee in auto...

Thanks. Dus als ik de rotor vasthoud, de tail rotor langzaam draai en in beide richtingen geen weerstand voel, zit de belt te los? Of dus niet bij de 250?

Zou de tail eigenlijk moeten draaien als ik de hoofdbladen met de hand draai? Ik heb beide richtingen langzaam geprobeerd maar voel noch weerstand, noch draaien de tailbladen.

Als je de hoofdbladen bij de 250 draait in de juiste draairichting hoort er erg weinig 'geen' weerstand te zijn, en de staartbladen en motor horen niet mee te draaien.

Als je het tandwiel in de normale richting draait dan hoort alles mee te gaan.

Als je de hoofdbladen bij de 250 draait in de juiste draairichting hoort er erg weinig 'geen' weerstand te zijn, en de staartbladen en motor horen niet mee te draaien.

Als je het tandwiel in de normale richting draait dan hoort alles mee te gaan.

1 - Ok, tandwiel met de klok mee, alles draait. Ook tegen de klok in. Maar ik denk toch dat de belt niet strak genoeg zit: in het frame kan ik beide zijden van de belt zonder enige moeite tegen elkaar drukken. En dan bedoel ik dus zonder ook maar een beetje te moeten drukken. Wat vinden de experts hiervan?

2- En is deze set de goede: Heli-Tempel webshop
("Schroevendraaiers I-6K 6stuks")

Laatst bewerkt:
1. Dat lijkt mij te los.
Altijd lastig, dingen die op gevoel gaan via internet te doen.

2. Deze lijkt de juiste maten te hebben, maar ik ken ze niet.

Als je de belt al heel simpel tegen elkaar kan drukken staat hij echt wat te slap. Het is moeilijk aan te geven hoe strak hij moet staan, strak maar niet te :rolleyes::rolleyes:

Zeg maar ongeveer de staart los maken en naar achteren schuiven tot hij strak staat (zonder kracht) en dan een beetje terug zodat hij niet zwaar loopt. Snap je het ongeveer? ;)

Controleer wel of de wieltjes en de belt nog goed zijn, als hij veel heeft geslipt kan er zomaar wat versleten zijn waardoor het alsnog niet goed werkt.

Wat eerder bedoelt werd met geen weerstand, dit heeft te maken als je gewoon aan de hoofdrotor draait, er geen weerstand in de lijn mag zitten algemeen.
Als je de staartrotor vasthoud, moet er natuurlijk wel een hele prak weerstand zijn (wel met mate, ook bij een strakke snaar slipt ie door als ik mn volle gewicht in de strijd gooi). De kunst is om tussen twee uitersten te gaan zitten: Van erg te strak zitten gaat ie zwaar lopen, van te los zitten stopt ie met draaien.

Maar voor het idee: Het is inderdaad een kwestie van de 4 schoefjes aan1 kant van het blok loshalen. Dan stopt ie met klemmen, en kun je de staart op en neer schuiven.
Voor het vervangen van de belt (wat niet onverstandig is in dit geval) moet je dan het linkje van de servo loshalen, en met een hoop gepriegel de snaar van de poelie af zien te krijgen.
Als dat los is, trek je hem er zo uit.
Dan nog even aan de achterkant een plaatje loshalen om de snaar daar eruit te krijgen, nieuwe erop en gaan :D
Bestel er meteen een paar, die snaren gaan niet echt lang mee

Fastlad schijnt verbeterde upgrade snaar te hebben met wat meer kevlar erin..

Ik hoorde van remco (nl_helipiloot) dat ie een gebruikte snaar met t handje moeiteloos 2x kon oprekken...

Mensen, nogmaals hartelijk dank! Ik zal proberen iets meer spanning in de belt te krijgen (jullie uitleg was ondanks de moeilijkheden van dit medium erg duidelijk!), nu maar eens die schroevendraaiers bestellen.

Zal toch maar meteen nieuwe belt bestellen, ooit moet ik daar toch aan beginnen.

@Niek: heb je enig idee waar ik die snaren kan vinden?

Chris,

Ik weet niet of het nog nodig is maar momenteel ben ik aan het kijken hoe ik een Heli moet bouwen via mikeysRC.com.

Hierbij heb ik een behoorlijk duidelijk en goed filmpje gevonden hoe de juist spanning op de belt moet gezet worden.

Bekijk het filmpje vanaf 8min (of helemaal natuurlijk ;))
YouTube - Kanaal van MikeysRC

Fred, ik weet niet of ik nog op tijd ben, maar de tools die je nodig hebt voor de T-Rex250 zijn de MIP-tools, volgens mij is er geen betere...helaas is de prijs er ook naar.

Voor de gewone T250 = Fast Lad Performance

en voor de SE heb je de 1.3 nodig, die hebben ze niet bij FastLad (ik heb de mijne allemaal in de US besteld, FL heeft ze nog niet zo lang).

Zowat de beste upgrades die er zijn. Die gele versterkte belt heb ik ook liggen, maar ik heb 'm nog niet geplaatst, dat is iets voor als ik 100 vluchten heb, dan gaat de originele eruit.

Edit : Z was me voor met die MIP-tools...

Laatst bewerkt:
In de alleerste 20 seconden kun je volgens mij al duidelijk de fout in de heli/zender zien.

Wat alleen maar word bevestigd wanneer de camera man zijn camera op zijn zender houdt wanneer hij stuurt met de staart.

Je moet namelijk niet je gyro direction reversen maar je staartservo in je zender.

Bij dit soort heli waar de staartbladen aan de rechterkant zit moet namelijk wanneer jij naar rechts stuurt, de tailpitch slider naar links gaan(waneer je achter je heli staat), dus rudder knuppel naar rechts is tailpitchslider tegeovergesteld naar de staart toe.
In het filmpje kun je duidelijk zien dat wanneer je naar rechts stuurt de slider meegaat naar rechts. die moet dus de andere kant op.

Solution: staartservo in zender reversen, dan checken of de gyro nog steeds goed werkt, dit doe je door de heli voor je te zetten met de kapnaar links en destaart naar rechts, hou je nu de kap vast en druk je de staart van je weg, moet de slider naar jue toe komen, dit kon je ook zien in het filmpje en dat was in ieder geval wel goed.

Probeer en laat maar weten wat die dan doet.

groetjes

remon

Beste piloten!

Vandaag eindelijk mijn gereedschap binnen. Meteen de belt een klein beetje strakker gezet en ja hoor, opeens reageert hij al meer zoals het hoort. Zoals je wel kunt herkennen nog steeds niet helemaal.

Hier even de facts:

- in rate mode blijft hij tegen de klok in spinnen
- in HH mode houdt hij op de grond strak, ik de luch trekt de staart spastisch van links naar rechts

Eerst punt is al raar, aangezien ik dacht dat hij eerst in rate mode fatsoenlijk moet zijn ingesteld. Wat denken jullie hiervan?

Tweede punt: waaraan liggen die staartbewegingen? Op de gyro heb ik Limit en Delay staan. Heeft dat wellicht daarmee iets te maken? Welke zou ik moeten aanpassen?

Thanks a bunch!

Waar woon u? Een dichtbijzijnde expert eens laten meekijken..

Tja, dat is het probleem. Ik woon in La Calamine (dichtaan de grens Vaals (Nederland) en Aken (Duitsland). Hier kom je geen piloot tegen helaas. De mensen die ik ken wonen eigenlijk alleen boven de rivier ;)

Wellicht nog iemand met tips?

Tja, dat is het probleem. Ik woon in La Calamine (dichtaan de grens Vaals (Nederland) en Aken (Duitsland). Hier kom je geen piloot tegen helaas. De mensen die ik ken wonen eigenlijk alleen boven de rivier ;)

Wellicht nog iemand met tips?

snel met mobieltje...

probleem in ratemode : servoarm 90°=tail pitch slider in het midden ? heb de indruk dat daar iets niet 100 % is.

op giro : delay zo laag mogelijk.

spastische staart : gain in de zender te hoog.

morgen meer...

Back