Ik heb mijn Baja nu een paar maanden en alles bij elkaar (vóór het hele slechte weer en sinds de sneeuw en troep weer weg is) heb ik er een liter of 5 a 6 mee gereden. Ik heb hem echter nooit van z'n fabrieksafstelling gehaald. Nu heb ik er sinds kort ook een andere uitlaat op, een GBE Hornet, en denk ik dat ik wel moet gaan afstellen. Nu heb ik al het een en ander gezocht op het forum en op internet maar een eenduidig antwoord heb ik nog niet gevonden. De een zegt dat je op het gehoor moet doen, de ander zegt dat je het moet doen aan de hand van de kleur van je bougie enz.
Wat doet mijn Baja (SS 26cc) ?
- Hij trekt wat pruttelend op (is dit viertakten ?) als ik half gas wegrijd,
- daarna loopt ie goed weg,
- maar mist volgens mij topsnelheid (een vriend die ook een Baja SS heeft en er net zoveel / zolang mee heeft gereden rijdt me erop topsnelheid uit zonder dat ie ook maar 1 aanpassing heeft gedaan, lijkt wel of de zijne hoger in toeren komt)
- Stationair draait ie goed
- De bougie is eerder wat zwartig dan dat ie wit is.
Hoe moet ik nu beginnen met afstellen. Dat je het zeer voorzichtig moet doen, met 1/16 slagen, en met een opgewarmde motor is mij bekend maar met welke naald begin je, de high speed of de low speed needle ?
Wat doet mijn Baja (SS 26cc) ?
- Hij trekt wat pruttelend op (is dit viertakten ?) als ik half gas wegrijd,
- daarna loopt ie goed weg,
- maar mist volgens mij topsnelheid (een vriend die ook een Baja SS heeft en er net zoveel / zolang mee heeft gereden rijdt me erop topsnelheid uit zonder dat ie ook maar 1 aanpassing heeft gedaan, lijkt wel of de zijne hoger in toeren komt)
- Stationair draait ie goed
- De bougie is eerder wat zwartig dan dat ie wit is.
Hoe moet ik nu beginnen met afstellen. Dat je het zeer voorzichtig moet doen, met 1/16 slagen, en met een opgewarmde motor is mij bekend maar met welke naald begin je, de high speed of de low speed needle ?
Laatst bewerkt: