afstellen

  • Topicstarter Topicstarter badboy-94
  • Startdatum Startdatum
B

badboy-94

Guest
hallo allemaal ik ben dominique 17 jaar uit rozemburg .

ik heb hier een kyosho wrc ford focus staan maar hij heft een hele lange tijd stil gestaan dus mhij moet weer op nieuw afgestelt worden maar ik ken de goede afstelling niet vinden. weet iemand de juiste afstelling
 
www.kyosho.com -> english site -> suppert -> manuals en hoppa, alle vindbare manuals.

Met alleen foord Focus kom je niet ver maar ik vermoed dat het om een Alpha-2 of Alpha-3 chassis gaat
 
ik zo het niet weten meer ik heb hem al ongveeer since 2001 ik weet het niet meer precies maar hoe kan ik het zien?
 
De genoemde manuals doenloaden en de bouw vergelijken met jouw auto?

En over het gewoon afstellen zijn er wat topics bovenaan de forumlijst in dit deel vestgezet, lees ze eens door.
 
Ja dat weet ik alleen me banden blijven spinnen maar koppeling ie niet kapot dus ik snap het niet want ik krijg hem niet normaal stationair
 
Want bij me fire storm had ik ook het probleem dat me banden bleven spinne alleen dr was me koppeling kapot
 
Dat ligt aan de soort olie en de hoeveelheid er van, de ene brandstof zal amper een zichtbare rook produceren en de ander juist veel.
 
Blauwe rook is toch juist niet goed? Ik heb altijd witte, maar laatst bij Wheeler Dealers op tv was de blauwe rook niet goed..

Jij gaat dus een 1:1 benzine motor vergelijken met een rc nitro motortje :?:

:nooo: :nooo: :nooo:

Tis precies zoals Roelof al zei afhankelijk van het merk brandstof wat je gebruikt en wat voor soort en de hoeveelheid olie die hun er weer in kwakken.

Bij sommige merken/typen zie je zo goed als niks en bij andere is het net of je met een stoomboot aan het spelen bent.
 
Laatst bewerkt:
mij is verteld dat blauwe rook altijd goed is maar als ik het fout heb,mijn excuses
 
mij is verteld dat blauwe rook altijd goed is maar als ik het fout heb,mijn excuses

Ligt eraan waar het uit komt, uit een twee-takt is het goed, daarmee komt de brandstof met de olie samen in de cilinder.

Vier-takt is het niet goed, die krijgen weinig olie in de cilinder en daarbij zie je dus geen blauwe rook.

Uit een rotor motor(:p) is het ook aardig normaal, die werken op hetzelfde idee als een twee-takt, dus met poorten ipv. kleppen zoals in een vier-takt.
 
Ook niet geheel correct. Veel modelbouw 4-takt motoren lopen ook op een mengsmering, dat is waar de olie in de brandstof zit.
 
Ook niet geheel correct. Veel modelbouw 4-takt motoren lopen ook op een mengsmering, dat is waar de olie in de brandstof zit.

Dan ben ik ook door de war met de 1:1 auto's, dan zullen de broertjes ervan geen olie kanalen en een olie pomp hebben.

Laat ik het anders zeggen, geen oliekanalen en geen pomp is wel mengsmering en blauwe rook, wel kanalen en pomp is zonder mengsmering en apart de olie, dus 9/10 keer geen blauwe rook.
 
Ik denk dat de verhouding "modelmotoren die zijn uitgerust met een oliepomp en oliekanalen" versus "modelmotoren die gebruik maken van mengsmering" wel iets anders ligt dan 1:10 (ik ken welgeteld 1 commercieel verkrijgbare modelmotor met een separaat smeersysteem: http://www.mecoa.com/kavan/index.htm)

Wederom een hoop "van horen zeggen" en "ik heb wel eens gelezen" reacties in dit draadje. Om maar eens met de woorden van een van onze mods te spreken: je hoeft niet te reageren...
 
Laatst bewerkt:
Back
Top