afstelling motor

Hoi, ik ben Rick Vinckx en ben nieuw op dit forum.
ik heb laatst een motortje gekocht voor mijn Bleu streak boot. En deze motor wordt genaamd GXR15MR en in de bij geleverde brief stond beschreven dat ik de gasnaald 3 1/3 moest losdraaien en mijn meng verhoudings naald neven de caberateur 1 1/4 moest los draai maar als ik deze verhouding aan houd versuipt hij/ of als hij aanslaat doet hij het voor een korte duur.

nu is mijn vraag wat is de begin afstelling van deze motor?
want ben vandaag aan de slag gegaan samen met een partner, en allerlei afstelling gehad maar we kwamen er niet uit....

weet iemand meer over deze begin afstelling?

alvast bedankt.

Rick

halo mensen,

ik was dus die gene wie rick wat geholpen heeft.
zelf doe ik niks met booten maar aleen met vleigtuigen.

is er hie helemaal niemand wie een beetje (Ongeveer) de begin naald instellingen weet van een 2.5 cc motortje????

ik veet het zelf ook niet , heb nooit zulke klijne motortjes gehad.

als we een redelijk goede begin instelling hebben , dan kunnen we hem tenminste afstellen, nu slaat ie ieders keer al af voordat je even goed aan de naalden kan draaien, zowel de hoofd sproeiernaald als de stationair schroef wie in het hart van de gasschuif zit.

Grtz.

Het is altijd moeilijk om een uitspraak te doen over een nitro motor op afstand en afgaand op tekst. Maar als ik het zo zie staat je hoofdsproeier te rijk. Vaak staan deze tussen de 2,5 en 3 slagen open als basis.

De stationair schroef zal ik weer even nakijken, die weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Groeten Jurriaan

oke iniedergeval alvast bedankt voor uw commentaar.
als u nog even zou willen kijken na de afstelling van de stationairschroef zijn wij denk ik al een heel eind verder geholpen.

m.v.g.

rick

Het is altijd moeilijk om een uitspraak te doen over een nitro motor op afstand en afgaand op tekst. Maar als ik het zo zie staat je hoofdsproeier te rijk. Vaak staan deze tussen de 2,5 en 3 slagen open als basis.

De stationair schroef zal ik weer even nakijken, die weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Groeten Jurriaan

hallo Jurriaan,

ja, het gaat vooral om de beginafstelling van de stationair naald, als je die even na wilt kijken, als je zo'n gelijksoortig motortje hebt.

grtz.

Back