afstelling probleempjes belt cp v2

ik was ergens in begin december gecrasht had namelijk een tail boom strike.
ik had hem toen gerepareerd maar nog niet afgestelt omdat het buite gewoon te koud was om te gaan vliegen.
dus nu zit ik met 3 probleempjes ik heb namelijk het idee dat die snaar die door je staart loopt te strak staat hoe kan ik controleren dat deze goed staat?

ook heb ik bladspoor van ongeveer een halfe cm en ik heb niet aan de linkjes gezeten van de bladhouders. ik denk dat dit door de veel te goedkope extreme fiberglass bladen komt. of de feathering shaft zit niet goed ? want deze heb ik ook vervangen

en hij draait ook nog is in de lucht en dat is niet te corrigeren met de trims dus waarschijnlijk staat de afstand vanaf de staart naar de servo niet goed ik heb hem al volgens de handleiding goed gezet maar toch spint hij nog.

ik had de volgende onderdelen vervangen:
featheringshaft,
rotorbladen,
staartbuis.

wie kan mij helpen?

ik heb namelijk het idee dat die snaar die door je staart loopt te strak staat hoe kan ik controleren dat deze goed staat?
Ik vind het lastig uit te leggen, maar je moet 'm vrij gemakkelijk naar elkaar toe kunnen bewegen. Je kan het ook herkennen aan het feit dat de rotor maar kort blijft draaien nadat de motor is gestopt.
ook heb ik bladspoor van ongeveer een halfe cm en ik heb niet aan de linkjes gezeten van de bladhouders. ik denk dat dit door de veel te goedkope extreme fiberglass bladen komt. of de feathering shaft zit niet goed ? want deze heb ik ook vervangen
en hij draait ook nog is in de lucht en dat is niet te corrigeren met de trims dus waarschijnlijk staat de afstand vanaf de staart naar de servo niet goed ik heb hem al volgens de handleiding goed gezet maar toch spint hij nog.

ik had de volgende onderdelen vervangen:
featheringshaft,
rotorbladen,
staartbuis.

wie kan mij helpen?
Ik kan je aanraden naar de video's van nuttcaze (Marc) te kijken, die legt het goed uit. Eigenlijk kan je net zo goed met de standaard houten bladen vliegen, ze gaan toch stuk in een crash. Ik gebruikte die goedkope fiberglass dingen ook wel (zo'n set gekocht op ebay), maar omdat die bladen steviger zijn was er vaak meer schade aan de rotor enzo.
ESky Belt CP V2

Laatst bewerkt door een moderator:
door die link wordt het wel heel gemakkelijk
bedankt :)

even een vraag tussen door moet de snaar niet na een X aantal vluchten vervangen worden uit voor zorg?

Snaar vervang je pas als die gaat rafelen/splijten.

Ik heb er zelf 1 op een 550, heeft al 50+ vluchten gehad. niks aan te zien.

ik heb op youtube gezien dat de staart bladen geen pitch mogen hebben als de servo in de midden stand staat klopt dat? zo ja dan is denk ik het probleem op gelost maar heb nog geen test vlucht kunnen maken

ik heb alles geprobeerd nu en het lukt nog steeds niet.
het blasspoor is niet af te stellen en de staart al helemaal niet

Laatst bewerkt:
Supersnelcursus (grote stappen snel thuis)
Pak je ESKY boekje erbij
Stap 1 Maak ALLE links zo lang als in dat boekje is aangegeven.
Stap 2 Je bladspoor los je op door je heli vast te zetten (moet wel een beetje kunnen bewegen) en halfgas te laten spinnen. Duw voorzichtig een viltstift onder de bladen omhoog, tot dat je er 1 raakt. Stop en kijk welk blad dat is. Die staat dus te laag. Draai de allerkorste link van dat blad 1 slag losser, en probeer stap 2 nog een keer, net zolang dat het goed is. Eigenlijk moet je niet aan de allerkorste link van dat blad draaien maar aan de andere link die aan het verbindingsstukje zet waar ook de allerkorste link naar toe loopt, maar ja het is een suppersnelcurses.

Stap 3 de staart.
- trek tenminste 2 stroomdraden tussen je motor en de ESC los
- zet je heli in HH mode
- sluit de accu aan
- kijk of de staartservoarm recht omhoog wijst, zo niet eraf halen en recht zetten
- haal je accu los en sluit de accu aan
- Kijk of het blokje in de staart in het midden staat, zo niet de gehele servo op de staart verschuiven

Einde supper snelcursus

Supersnel kan het niet, maar dit is het globale idee
Groeten
Martin

In bedoel de pitchslijder. Het blokje op je staartas waar de verbindingen naar je staartrotorbladen en je staartservo aan vastzitten. Blz 18 figuur 3 handleiding
Groeten
Martin

hij staat dus nu op een derde van de lengte zo als staat becheven in de handleiding
ook zag ik daar precies op die plek slijtage dus ik neem aan dat dit de juiste houding is

Halfgas te laten spinnen en stift er tegen aan??????...... Zal ik even invallen over de veiligheid???????

Gewoon 1 van de tips van de bladen zwart kliederen met een merkstift. hoveren, en kijken op welke hoogte dat zwarte blad was. boven of onder het andere blad.

heb inmiddels weer de houte bladen maar bestelt want ik vind die flexibele dingen maar niks

maar nog een vraagje bij het vervangen van de feathering shaft waar moet je dan op letten?

Bij het thrustlager erop letten dat de open kant binnen zit. (bekijk dat lager maar eens. open kant heeft uitsparingen, andere kant is glad) vul die uitsparingen met vet. En die boutjes strak draaien, maar niet zo strak dat je bladegrips zwaar gaan lopen.

ik geef het op... wat een rot ding alles gebrobeerd en niks helpt, handleiding klopt van geen kanten dus ik kom er echt niet meer uit

Ik werk in Delft. Als je wilt wil ik hem wel voor je afstellen. Ben morgenochtend op kantoor, dan kan je hem desgewenst langsbrengen. Een paar dagen later heb je hem dan weer terug. Zeg het maar.
Groeten
Martin
P.s Zie Persoonlijk bericht

Laatst bewerkt:
Back