afstelling roer

• Topicstarter Topicstarter harp
  • Startdatum Startdatum
H

harp

Guest
hallo

als ik mijn boot mindercerp wil laten sturen moet ik dan de servo aandrijfstang digterbij het roer vast maaken of verder van het roer af

ik hoor het graag groetjes harm.c

Verder van het roer af.

Bij de Searider zit'ie al maximaal, dus moet je in plaats daarvan een gaatje naar binnen op de servo (en de stang bijbuigen, anders loopt 'ie aan in het rubber).

Je zou natuurlijk ook wat subtieler met de stuurknuppel om kunnen gaan, het is per slot van rekening geen nintendo controller, maar een proportionele aansturing...

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
simpel vraagje

hoe ver zou mijn boot kunnen varen ikweet het het is een domme vraag maar ik hoor het graag

groetjes harm.c

Tja dat valt moeilijk te zeggen door iemand anders.

Als je weet welk Amp. hij gemiddeld verbruikt terwijl je vaart kan je het berekenen.

Je batterijen zijn bv 4Ah. Dat wil zeggen dat je constant 4A mag gebruiken, 60minuten lang voor ze leeg zijn. Als je 12A gebruikt word dit 60min*4A/12A = 20minuten.
Zo kan je dus weten hoelang je kan varen.
Als jij wilt weten hoever dan moet je de gemiddelde snelheid es meten met een GPS. Als dat 40kmp is en je kan 20minuten varen dan kan je 13.3km varen.

En als je vraag was hoe ver hij kan varen met doel op afstand zender/ontvanger, dan kan ik alleen maar zeggen: test het uit. Leg hem in het water, vaar kleine rondjes(roer om en lichtjes gas geven) en loop achteruit of links/rechts weg en kijk wanneer hij stil valt.

Greetz Jos

Als je bereik wilt meten kun je ook een groot meer zoeken en dan langs de kant varen tot je geen bereik hebt.
Daarna loop je gewoon een paar meter in de richting van je boot en je kunt weer verder. :D

of gewoon groot veld op zoeken met klein plasje, en gewoon van de boot aflopen tot dat er geen contact meer met de zender wordt gemaakt ;).
succes ermee !

gegroet

bedankt voor de informatie ik heb wel bijna de maas overgestoken maar ik durvden niet verder.:rolleyes:

groetjes harm.c

over het algemeen zal het een meter of 300 zijn..
maar op 300 meter zie jij je boot niet meer ..
inpresiepe blijf je vaak binnen de 100 meter oftewel bereik zat.

@ all
is het nou zo moeilijk om serieus antwoord te kunnen geven..
zeg altijd zo domme vragen bestaan niet !
domme antwoorden wel..
en tot nu toe hebben jullie niet anders gegeven!!
een forum is om elkaar te helpen niet om te zeiken want dat moet je maar op je wc doen.
niet iedereen weet altijd alles.
ga maar terug denken aan toen jullie net begonnen.
toen had je ook met die vraag gestaan!.

My 2 cents

bedankt voor je antwoord en voor je verdedeging

groetjes harm.c

He jonge Mokummer.
Hier een ouwe Rotterdammer.
Er staat nergens: als dat een beetje humor niet mag hoor.
Met het verkeerde poot of been uit je nest gestapt misschien :mrgreen:
Verders een prettige sjagrijnige dag toegewenst dan maar:banana:
Mvg
Frederik:D :D

En ik dacht nog wel dat ik een serieus antwoord had gegeven :rolleyes:

Tja, zeuren hoort erbij voor sommigen zekers :p

Ik zou gewoon dicht genoeg blijven, zie je hem tenminste nog mooi :)

Greetz Jos

nouja in iedergeval allemaal bedankt voor julie reacties

groetjes harm.c

hallo

wat zijn de sterkse lipo accus die op een 1500kv brushless motor kunnen?

alvastebedankt groetjes harm.c

Back