P
paulvdree
Guest
Hallo allemaal,
Al een flink aantal jaren geleden heb ik voor de Tamiya Leopard I/ Gepard een geheel nieuwe tandwielkast ontworpen en gebouwd. Het is een symmetrisch tweemotorig concept dat mooi werkt met twee regelaars of Tamiya's DMD. Het is zeer klein, licht, sterk en compleet gesealed. De eerste vertraging bestaat uit Robinson 48 dp spur en pinion, bekend uit de R/C competitiewereld. Hierdoor kan de gebruiker de overbrengingsverhouding naar eigen wens aanpassen, wat ook realistischer is (een King Tiger is nu eenmaal langzamer dan een Leopard). Op dit moment ben ik met dhr. Willy Loewer, directeur/ eigenaar van Wild Willy Racing (zie www.customrcmodels.com) bezig om te kijken of hiervoor markt bestaat in de VS en Duitsland. Hij was na het zien van de foto's en beschrijving erg enthousiast. Helaas zijn de Leo I en Gepard beide uit productie, maar gelukkig is het ontwerp zo universeel dat hij met andere aandrijfassen en een andere inbouwhoogte in de meeste tanks van schaal 1:16 en daaromtrent zal passen.
Wat ik graag van mijn mede-modelbouwforumleden wil weten:
* Zijn er mensen geïnteresseerd in deze nieuwe tandwielkast voor hun huidige Leo I of Gepard model? Bij minimaal ca. 50 "inschrijvingen" denk ik dat ik deze voor een interessante prijs kan maken;
* Wat zou de geïnteresseerde koper maximaal willen betalen voor deze tandwielkast?
* Zijn er mensen die voor een andere Tamiya, Bandai of ander merk tank of ander voertuig de noodzaak voor een betere aandrijflijn zien? Feedback graag!
* Zijn er mensen die specifieke wensen hebben die wij in het ontwerp kunnen meenemen (bijv. kogellagers of glijlagers, eindvertraging etc.);
* Kan iemand mij helpen een afbeelding van het prototype op dit forum te krijgen (een plaatje zegt meer dan 1000 woorden);
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Paul van der Ree - RND Productietechniek BV
Al een flink aantal jaren geleden heb ik voor de Tamiya Leopard I/ Gepard een geheel nieuwe tandwielkast ontworpen en gebouwd. Het is een symmetrisch tweemotorig concept dat mooi werkt met twee regelaars of Tamiya's DMD. Het is zeer klein, licht, sterk en compleet gesealed. De eerste vertraging bestaat uit Robinson 48 dp spur en pinion, bekend uit de R/C competitiewereld. Hierdoor kan de gebruiker de overbrengingsverhouding naar eigen wens aanpassen, wat ook realistischer is (een King Tiger is nu eenmaal langzamer dan een Leopard). Op dit moment ben ik met dhr. Willy Loewer, directeur/ eigenaar van Wild Willy Racing (zie www.customrcmodels.com) bezig om te kijken of hiervoor markt bestaat in de VS en Duitsland. Hij was na het zien van de foto's en beschrijving erg enthousiast. Helaas zijn de Leo I en Gepard beide uit productie, maar gelukkig is het ontwerp zo universeel dat hij met andere aandrijfassen en een andere inbouwhoogte in de meeste tanks van schaal 1:16 en daaromtrent zal passen.
Wat ik graag van mijn mede-modelbouwforumleden wil weten:
* Zijn er mensen geïnteresseerd in deze nieuwe tandwielkast voor hun huidige Leo I of Gepard model? Bij minimaal ca. 50 "inschrijvingen" denk ik dat ik deze voor een interessante prijs kan maken;
* Wat zou de geïnteresseerde koper maximaal willen betalen voor deze tandwielkast?
* Zijn er mensen die voor een andere Tamiya, Bandai of ander merk tank of ander voertuig de noodzaak voor een betere aandrijflijn zien? Feedback graag!
* Zijn er mensen die specifieke wensen hebben die wij in het ontwerp kunnen meenemen (bijv. kogellagers of glijlagers, eindvertraging etc.);
* Kan iemand mij helpen een afbeelding van het prototype op dit forum te krijgen (een plaatje zegt meer dan 1000 woorden);
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Paul van der Ree - RND Productietechniek BV