afterrun olie (siliconen?)

een vraagje, ik heb al een paar keer gelezen dat je nooit silicone afterrun olie mag gebruiken. nu heb ik van ultimate, afterrun olie, maar daar staat op 100% siliconen. hoe zit dat dan nu, kan ik het beste dat flesje weggooien en andere kopen of is dit ook gewoon goed?

Afterrun bestaat voor zover ik weet nooit uit 100% silicone olie......

Dat is inderdaad zoals Anko al zei erder diff of schokbreker olie.

Lijkt mij ook een demper olie.

Naast dat heb je denk ik het verhaal over siliconen niet zo goed begrepen.
De wat betere motoren hebben in de krukas een siliconen insert, sommige stoffen kunnen met die siliconen insert gaan reageren en de insert opzwellen met als gevolg dat die los komt. WD40 schijnt dan schadelijk te zijn.

ja, en ik heb het al vaak gebruikt, maar mijn motortje doet het nog gewoon. ik weet niet of het iets aantast vanbinnen

ALS het afterun olie is is het goed anders verkoopen ze het niet is het wel afterun wand het kan niet dat er dan sillcone in zit is het and ere olie ?

Welkom op dit forum, Don. Let svp een beetje op je spelling en leestekens. Zo is er niet veel van te maken.

@ Wiljan: Als er afterrun-olie op het flesje staat, en je hebt het bij ak-modelbouw gekocht, dan moet het wel goed zijn.

Voor zover ik die zaak (en personen) ken, verkopen ze geen rommel. Hij is zelf wedstrijd-rijder.
En ja, ik ken hem persoonlijk.

alles bij elkaar begrijp ik wel dat jullie het een beetje vreemd vinden, ik snap het ook niet, maar welke olie gebruiken jullie dan? wat raden jullie mij aan?

Back