Hallo,
Ik was niet echt op de hoogte van de in en outs van loodaccu's…
Ik heb mijn motoraccu, type AGM 8Ah 12V opgeladen met een te zware lader. De stroomsterkte was 9A, en nu vraag ik mij af of ik hiermee permanente schade heb aangebracht. Wat nu?
De accu is nooit merkbaar warm geworden of staat niet bol. De accu was vol, maar ik had de lichten van de motor laten branden en heb zo de accu leeggetrokken tot 8,8V.
In hetzelfde rijtje, van ik doe maar wat, heb ik een nieuwe acculader gekocht. Maar deze is geschikt vanaf 10Ah accu's of 3A stroomsterkte. Is dat problematisch voor mijn 8Ah accu?
Moest er schade zijn, dacht ik een 10Ah alternatief model aan te kopen, maar is dat te betrouwen? Of is dat gewoon een hoger getalletje om klanten te lokken?
Originele accu is BMW 61 21 8 531 108.
Hartelijk dank.
Ik was niet echt op de hoogte van de in en outs van loodaccu's…
Ik heb mijn motoraccu, type AGM 8Ah 12V opgeladen met een te zware lader. De stroomsterkte was 9A, en nu vraag ik mij af of ik hiermee permanente schade heb aangebracht. Wat nu?
De accu is nooit merkbaar warm geworden of staat niet bol. De accu was vol, maar ik had de lichten van de motor laten branden en heb zo de accu leeggetrokken tot 8,8V.
In hetzelfde rijtje, van ik doe maar wat, heb ik een nieuwe acculader gekocht. Maar deze is geschikt vanaf 10Ah accu's of 3A stroomsterkte. Is dat problematisch voor mijn 8Ah accu?
Moest er schade zijn, dacht ik een 10Ah alternatief model aan te kopen, maar is dat te betrouwen? Of is dat gewoon een hoger getalletje om klanten te lokken?
Originele accu is BMW 61 21 8 531 108.
Hartelijk dank.