Ailerons tapen, maar hoe?

Beste mede Dlg'ers,

Ik zit met een vraagje hoe ik het best mijn ailerons aan de boven kant vd vleugel kan tapen.
Het gaat om de gleuf (witte strookje op de foto)

P1010563.jpg

En Loet als je de foto ziet, hij vliegt nog steeds na meerdere eigenaren gekend te hebben, de vleugen zit nu op een blaster romp en heb er heel veel plezier van! ;)

Gr Lyckele

Ps vandaag heerlijk in mooie dikke bellen gehangen!

Heerlijk toestel is het, huh :)
Kijk Loet, je vleugels gaan nooit verloren!

Over je vraag moet ik even op een rijtje zetten wat ik me van de vleugel herinner;

Is bovenkant scharnierkant? (dus moet de tape aan de bovenkant) zo ja, dan leukoplast gebruiken (heb ik wel voor je liggen maar kun je ook gewoon bij de drogist krijgen)

zo nee, waarom wil je daar dan tape plakken.. En wat is er gebeurd met de tape die erop zat?

Nee onderkant is scharnier kant, er zat scharnier tape op maar die zat al een beetje los dus wou hem opnieuw tapen. Maar het zat niet met leukoplast van de drogist maar gewoon met scharnier tape.

Maar hoe ik het moet tapen weet ik ff niet, als ik de aileron naar beneden doe en er dan tape over plak (gleuf) dan gaat hij heel zwaar omhoog.

Gr

De ailerons bij tape aan de onderkant de volledige uitslag naar boven geven, dan tapen :D
als je tape tussen aileron en vleugel plakt gaat dat inderdaad zwaar lopen. wacht, ik zat even een paint maken ;)

aileron.jpg

Leukoplast???

Heren,

Bedoelen jullie Leukoplast. Dat zijn pleisters :confused:
Ik zou voor Leukoflex gaan. Dat is een stuk beter volgens mij.

Lol, zoals ik vlieg is leukoplast ook wel een goed idee hoor.. Paar flinke pleisters erop :D

Je hebt inderdaad volkomen gelijk, ik bedoelde natuurlijk leukeflex..
Persoonlijk prefereer ik het boven scharniertape, dat voelt veel stugger aan. Maar misschien maakt het voor een fullsize DLG met fatsoenlijke servo's niet veel uit?

ik zie jullie praten over de scharnierkant. Wat is dit precies? Ik ben van plan de speedster 400 te maken (pylonracer van 72 cm). Zou ik hier ook scharniertape kunnen gebruiken i.p.v. scharnieren?

Het heet toch echt Leukoplast hoor! Net een rolletje gehaald. Leukoflex kennen ze niet bij onze drogist.

blauwe rol = witte tape

rode rol = huidskleurige tape

Leukoflex kennen ze niet bij onze drogist.
Ik heb ook diverse rolletjes Leuko* thuis liggen, waarvan de verkopende drogisten en apothekers beweerden dat het 'hetzelfde' was als Leukoflex.

Eergisteren, bij de drogist bij ons in de wijk, eindelijk echte Leukoflex kunnen bemachtigen. (doorzichtig, taai en in een wit/groen klikrolletje). Het bestaat dus wel degelijk, en werkt inderdaad perfect!

Jaap.

Als je de roerderhoorn boven hebt, moet je dan onder tape doen? dit lijkt mij zelf het stevigste, maar ik weet het ook niet precies.

Ik heb ook diverse rolletjes Leuko* thuis liggen, waarvan de verkopende drogisten en apothekers beweerden dat het 'hetzelfde' was als Leukoflex.

Eergisteren, bij de drogist bij ons in de wijk, eindelijk echte Leukoflex kunnen bemachtigen. (doorzichtig, taai en in een wit/groen klikrolletje). Het bestaat dus wel degelijk, en werkt inderdaad perfect!

Jaap.

Aha, dus Leukoflex bestaat toch en is doorzichtig.... hmmm dat wil ik liever gebruiken dan de witte tape (Leukoplast) die ik heb gehaald. In welke straat zit die drogist Jaap? Morgen kom ik wel weer in Wageningen, kan ik gelijk even zo'n rolletje meenemen en dan gaat de Leukoplast tape in de medicijnkast.

Blijkbaar is Leukoplast dus een naam die zowel voor pleisters als tape gebruikt wordt...

Gr,

Johan

Laatst bewerkt:
Aha, dus Leukoflex bestaat toch en is doorzichtig.... hmmm dat wil ik liever gebruiken dan de witte tape (Leukoplast) die ik heb gehaald. In welke straat zit die drogist Jaap? Morgen kom ik wel weer in Wageningen, kan ik gelijk even zo'n rolletje meenemen en dan gaat de Leukoplast tape in de medicijnkast.

Blijkbaar is Leukoplast dus een naam die zowel voor pleisters als tape gebruikt wordt...

Gr,

Johan

Beste,
ik gebruik BLENDERM (Surgical Tape) van 3M, zeer stevig en doorzichtbaar, verkrijgbaar bij de apotheek.
Groeten
Astula

Jorn, je kunt altijd nog een gezamenlijke inkoop actie starten ;-)

Koop je 10 rolletjes, dan zijn de verzendkosten nog maar 40ct per rolletje.
En er zijn vast nog wel mensen die een of twee rolletjes van je over willen nemen. Zo zou ik er best twee willen hebben.

Greetz,
Jurgen

Back