nieuwe link voor downloaden
Ik had de pdf bij MEGA-Upload geparkeerd, maar kennelijk hebben die mensen iets stouts gedaan want de FBI heeft die site geblokkeerd.
Daarom een nieuwe link voor direct downloaden van het bouwverslag:
https://skydrive.live.com/?cid=0fb8598eea7fe2c2#cid=0FB8598EEA7FE2C2&id=FB8598EEA7FE2C2!185
Op de een of andere manier is het niet langer modelijk om oude berichtjes te 'editen' , ik kan de oude link dus niet verwijderen. Als iemand weet wat ik fout doe hoor ik het graag.
Ik ben ook nog bezig geweest met die verlopende trim in de v-staart.
Romp met behulp van de hot-box ca. 18 graden opgewarmd.
De V-staart stuurvlakjes gaan dan bij de wortel ca. 1.0-1.2mm omlaag staan.
De romp wordt niet meetbaar korter of langer
-> kennelijk wordt die zogenaamd CTE0neutrale nylon sullivan's stuurkabel korter bij opwarmen !?
Ik heb bij Conrad een setje bowdenkabels gekocht met een binnenkabel van 0.7mm staal bekleed met ca. 2mm plastic (PE?), schuivend passend in een plastic buitenkabel. 1.2m staal zet bij 18 graden opwarmen ca. 0.25mm uit, zou dus al een hele verbetering moeten zijn.
Ik heb ook 2mm UD carbon staf gekocht met het idee dit als binnenkabel in een plastic geleider te stoppen, maar bij een geringe bocht in de kabel is de wrijving al meteen vrij hoog dus dat lijkt geen goed idee te zijn.
Het beste is denk ik toch gewoon vast carbon stuurstokken in een carbon romp, allebei vrijwel 0 uitzetting bij opwarmen. Ik zit alleen nog met 1) hoe zorg ik voor een recht vrij pad tussen servo en V-staart en 2) hoe voorkom ik doorbuigen van de stuurstok in scherpe bochten. Ja een ondersteuningsschotje natuurlijk, maar zie die maar eens halverwege in die staartboom te frutselen.
Een maandje stagelopen bij Weberschock of Baudis of zo zou heel leuk zijn
Ik had de pdf bij MEGA-Upload geparkeerd, maar kennelijk hebben die mensen iets stouts gedaan want de FBI heeft die site geblokkeerd.
Daarom een nieuwe link voor direct downloaden van het bouwverslag:
https://skydrive.live.com/?cid=0fb8598eea7fe2c2#cid=0FB8598EEA7FE2C2&id=FB8598EEA7FE2C2!185
Op de een of andere manier is het niet langer modelijk om oude berichtjes te 'editen' , ik kan de oude link dus niet verwijderen. Als iemand weet wat ik fout doe hoor ik het graag.
Ik ben ook nog bezig geweest met die verlopende trim in de v-staart.
Romp met behulp van de hot-box ca. 18 graden opgewarmd.
De V-staart stuurvlakjes gaan dan bij de wortel ca. 1.0-1.2mm omlaag staan.
De romp wordt niet meetbaar korter of langer
-> kennelijk wordt die zogenaamd CTE0neutrale nylon sullivan's stuurkabel korter bij opwarmen !?
Ik heb bij Conrad een setje bowdenkabels gekocht met een binnenkabel van 0.7mm staal bekleed met ca. 2mm plastic (PE?), schuivend passend in een plastic buitenkabel. 1.2m staal zet bij 18 graden opwarmen ca. 0.25mm uit, zou dus al een hele verbetering moeten zijn.
Ik heb ook 2mm UD carbon staf gekocht met het idee dit als binnenkabel in een plastic geleider te stoppen, maar bij een geringe bocht in de kabel is de wrijving al meteen vrij hoog dus dat lijkt geen goed idee te zijn.
Het beste is denk ik toch gewoon vast carbon stuurstokken in een carbon romp, allebei vrijwel 0 uitzetting bij opwarmen. Ik zit alleen nog met 1) hoe zorg ik voor een recht vrij pad tussen servo en V-staart en 2) hoe voorkom ik doorbuigen van de stuurstok in scherpe bochten. Ja een ondersteuningsschotje natuurlijk, maar zie die maar eens halverwege in die staartboom te frutselen.
Een maandje stagelopen bij Weberschock of Baudis of zo zou heel leuk zijn

Laatst bewerkt: