Airace P-38

Hallo forumleden :),

Ik heb een R/C vliegtuig gezien , die me best wel leuk leek de Airace P-38.
Ik heb gevlogen met 4CH heli's van coax naar FP .
Deze vliegtuig heeft 6CH en heeft een 2.4GHz zender.
Heeft iemand ervaring met deze vliegtuig ?
En ik ben een beginner met vliegtuigen , althans ik heb wel gevlogen met X-Twin vliegtuigen maar die zijn allemaal 2CH.

Alvast bedankt iedereen,

Ik neem aan dat het om deze kist gaat?

Acme vliegtuig "Air Ace P-38" (R2F) review - Productbeoordelingen van klanten van www.conrad.nl

Wat ik er van lees is dit vliegtuig maar net iets geavanceerder dan een X-twin. Bochten worden niet gevolgen met een richtingsroer of met rolroeren, maar door het toerental van de twee motoren te varieren. Het enige roer dat er op zit is een hoogteroer (en daardoor is ie geavanceerder dan een X-twin)

Het is in mijn ogen gewoon speelgoed en geen volledig modelvliegtuig. Als ik jou was zou ik gewoon een easystar of iets vergelijkbaars kopen. Die kistjes vliegen als een dolle en het zijn wel echte modelvliegtuigen.

Zou deze niet kopen.

Zelf vlieg ik met een P 38 van HK, 140cm.
Deze kan in uw bezit zijn voor 169€, is een best en stevig toestel op de retrakts na, deze zijn van suiker.
Zie avatar.
Kan je beter sparen voor deze, zijn ook nog andere merken die deze hebben.
Mits de eerste vluchten met begeleiding kan je hiermede leren vliegen.
Maar is een aanrader om toch maar eerst met een easystar, mentor of dergelijk te beginnen.

http://

Johan.

Bedankt voor de antwoorden.
Ja het gaat om die vliegtuig.
Maar Fraggy er staat toch 6CH ?
6CH is meer dan hoogteroer en dan moet dit vliegtuig ook wel anders sturen dan dat jij beschreef toch ?

6ch is de oude bekende Graupner oplichterij: links, rechts, vol gas, nul gas, omhoog, omlaag, dat zijn er zes. Maar in feite zijn het 3 stuurfuncties: richting, hoogte en snelheid. Bijgeleverde zender is daardoor straks niet voor vervolgtoestellen te gebruiken.

Ga voor Easystar o.i.d., blader beetje door het beginnersforum, enorm veel geschreven over goede beginnerstoestellen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de antwoorden.
Ja het gaat om die vliegtuig.
Maar Fraggy er staat toch 6CH ?
6CH is meer dan hoogteroer en dan moet dit vliegtuig ook wel anders sturen dan dat jij beschreef toch ?

Ik sluit me aan bij wat Ron hierboven zegt.

Daarnaast verwijs ik je naar de site van Conrad
http://reviews.conrad.nl/7866-nl_nl...liegtuig-air-ace-p-38-r2f-reviews/reviews.htm
waar letterlijk het volgende staat:

Het maken van bochten gaat door het veranderen van het toerental van de beide motoren. Met het hoogteroer bepaalt u of het toestel stijgt of daalt.

Dus vergeet die Air Ace P38. Teminste als je met echte modellen wilt gaan vliegen.

De easystar is een perfecte kist om goed mee te leren vliegen. En je kunt er ook als gevorderde vlieger nog een hoop lol van hebben. Afgelopen zaterdag was er op onze vliegclub een zeer ervaren clublid (vliegt ook met grote schaalzwevers en grote benzine vliegtuigen) met een easystar aan het vliegen. Rondjes boven het veld op 10cm boven de grond, op zijn kop over het veld op 2 mtr boven de grond, loopings, etc. Gewoon voor de lol!

Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar ik roep zo maar wat opties hieronder:

Een RTF (Ready To Fly) kit kun je hier bekijken
http://www.rc-modelshop.nl/N_frame.html?http://www.rc-modelshop.nl/EasyStar-RTF--N_art_364.html
Daar zit alles bij om zo weg te kunnen vliegen (zender, accu, lader, etc). Nadeeltje is dat die zender en lader prima werken voor deze easystar, maar als je later een ander model wilt, zul je weer een andere zender en lader moeten kopen omdat deze waarschijnlijk niet werken met andere vliegtuigen.

Als je nou echt gelijk een start wil maken waarmee je in de toekomst ook vooruit kunt dan ga je voor zoiets als in de link hieronder.
Ook een easystar, maar met een computer-lader en een computer-zender.
http://shop.lindinger.at/product_info.php?products_id=52177
In die computer zender (Spectrum DX6) kun je instellingen van meerdere verschillende vliegtuigen opslaan en dan kun je met een paar drukken op de knop een ander vliegtuig uit de zender selecteren en daarmee gaan vliegen. Met zo'n DX6 kun je zo'n beetje alle modelvliegtuigen die je kunt verzinnen vliegen. Ik zou bijvoorbeeld zo mijn 2.2mtr spanwijdte benzine-kisten daar mee kunnen vliegen.

En met die lader kun je zo'n beetje alle accu's laden die bij modelvliegtuigen voorkomen. Tot en met hele grote electro-kisten aan toe.

Natuurlijk is het niet gratis. Als het goedkoper moet. Koop 2ehands een Spectrum DX6 en ga dan op zoek naar een goedkope 2ehands easystar.

En ik realiseer me ook dat een Easystar er niet zo cool uitziet als een P38. Helaas moet je eerst leren vliegen voor je met coole kisten kunt vliegen. Ik zou ook graag een F16 jet vliegen, maar zo goed kan ik nog niet vliegen zeg maar. Dus ik hou het voorlopig bij mijn huidige vliegtuigen. Nou is een P38 wel makkelijker dan een F16, dus je zou dat als 2e vliegtuig na je easystar kunnen gaan doen. Maar dan moet je wel een echte P38 zoals die hierboven van Johaver hebben en niet zo'n speelgoedje als bij Conrad.

Misschien een idee om eens bij een modelvliegclub bij jou in de buurt te gaan kijken? Kun je meteen zien wat voor vliegtuigen en zenders ze daar gebruiken.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt allemaal.
Dan word het toch de easystar maar ik kijk nog wel ff verder op het internet en dit forum.

Als je verder wilt in deze hobby dan liever een PnF(plug and fly) versie. Bij die RTF handel zitten telkens prutzenders die de job doen voor het vliegtuig waar ze mee geleverd worden maar die verder weinig "toekomst" hebben als je verder gaat in deze branche (zo heb ik inmiddels 3 waardeloze zenders gecollectioneerd:D). Dan kun je beter een toegewijde zender kopen.

Kijk ook eens bij de buren, naast de Easystar is er ook nog ander spul te krijgen die allemaal op het zelfde neerkomen uitgezonderd de prijs ;-) (Pichler etc)

Stevo

Laatst bewerkt:
Zou ik een RTF set kopen of een ATF ?
Dat hangt af van je eigen kennis en handigheid.;)

Ben je redelijk technisch/ handig dan kun je meer zelf. Heb je twee linker handen dan kun je het beste iets 'kant en klaar' kopen waar je (vrijwel) niets aan hoeft te doen.

Verder, als je iemand in de buurt hebt die je kan helpen als je er niet uit komt is bij ATF ook wel handig.

<edit> Ik heb het dan over vliegtuigen en niet over de kant en klare setjes met (zoals Stevo het zegt) "prutzenders"

Laatst bewerkt:
Wat ook een goed toestel is, de axn floater. een kopie van de easystar maar dan wel met rolroeren.

Mvg en veel geluk bij het maken van uw definitieve keuze :-)

Bedankt voor jullie hulp allemaal,
Stevo@ Je hebt gelijk , ik kan beter een computer zender kopen en daarna een PnP vliegtuig.
Thieu@ Ik ben wel handig , ik heb een paar modelvliegtuigen van Revell gemaakt maar die zijn niet om te vliegen .
Familymen@ Ik weet nog niet helemaal zeker wat ik ga kopen.
Kan de easystar zijn of ook iets anders.

Back