Airboat (moerasboot)

Ben, valt wel mee, heb een keer voor proef op volle snelheid gevaren en er komt wel water over heen maar het komt niet naar binnen.
bij de servo stang, onder het kapje, zit wel een verhoging.
groetjes Piet

Hoi Piet, m'n moerasboot vaart erg goed, er mag wel niet te veel wind zijn want dan kan ik bijna niet draaien. Driften lukt ook goed, ik heb geen vinnetje onder de romp.
Ik zal wel de kooi moeten verstevigen, want de randen van onze vijver zijn met houten planken afgezet en bij een lichte aanvaring brak de kooi los die "maar" in plastic is.

Heb bij de laatste update de sturing van de roeren verbeterd, maar het moet zeker niet te hard waaien want dan heb ik er erg veel last van.
Weliswaar nog steeds niet op volle vaart gevaren, maar zodra het weer wat rustiger wordt ga ik dat zeker proberen.
Groetjes Piet

Heb nu de boarding verhoogt, en twee smalle kielen gelijmt.
Helaas is er doordat er veel water over heen is gekomen kortsluiting in de ontvanger gekomen en dat betekent nieuwe kopen.
Groetjes Piet

denk dat je er beter aan gedaan had die doorvoer van de stuurstang ( waar de servo zit) kompleet dicht te maken en een rubberen balg te gebruiken
varen met zo'n airboot : een hoop water dat rondspat !

had je een paar weken geleden verwittigd .....

had er bij mij centraal een stukje epoxyplaat in de onderzijde romp gelijmd en er telkens wat vanaf geschuurd (kleiner gemaakt) totdat ik het gewenste vaargedrag had: kunnen driften maar toch ook nog redelijk rechtdoor mee kunnen varen

Laatst bewerkt:
Ben, het probleem was als ik met hogere snelheid vaar en het gas losliet de romp heel even naar beneden dook waardoor er wat water over heen kwam.
ik hoop dat dat door de hogere verschansing over is, een klein beetje water is niet zo erg dat komt ook niet naar binnen maar een flinke golf, dat koste ook m'n ontvanger.
de nieuwe ontvanger toch maar in een ballontje stoppen, maar die moet ik bestellen dus dat is even wachten.
de twee kielen onder de boot zijn van balsa dus als ze te groot zijn kan ik er makkelijk wat af schaven.
bij de ingang op het dek van de stuurstang komt geen water binnen, die rand is vrij hoog.
groetjes Piet

na het aanbrengen van de hogere boarding heb ik ook de roeren weer wat versmald, advies, en alles weer een ander kleurtje gegeven.
even wachten op een andere ontvanger en dan maar weer proefvaren.
groetjes Piet

DSC01126.jpg

nieuwe ontvanger is binnen, maar hoe kan ik deze nu het beste beschermen tegen het toch binnen komende water.
regelaar is wel waterdicht.
groetjes Piet

bedankt Ewald,
daar zat ik eigenlijk ook aan te denken.
wat ik natuurlijk ook kan doen is de ontvanger aan de binnenkant van het afsluitluik bevestigen.
als er al water in komt is dat nooit echt veel, of hij moet helemaal kopje onder gaan natuurlijk.
groetjes Piet

Back