Airboat (moerasboot)

ivm zwaartepunt : dat is een beetje zoeken
hoe wil je dat de boot zich gedraagt in de bochten , rechtuit....hangt ook af van de rompvorm ....hoek van je motor...
mijn ervaring was ook dat het niet te ver naar voor mag liggen anders vaart/draait het gewoon niet
als de lipo in die bak moet liggen vind ik het op het eerste zicht toch wel ver vooraan en zou ik proberen de lipo zo ver mogelijk achteraan te krijgen

heeft weinig zin dit in een waterbak te leggen , t's trail en error dus al varend uit te zoeken

het is straks een beetje zoeken en de waterbak helpt me om te kijken of de romp niet te ver naar voren overhelt.
als dat wel zo zou zijn kan ik de accu nog een stuk naar achteren verplaatsen, en eventueel wat lood achter de regelaar en zo leggen.
maar goed we gaan het zien hoe het gaat lopen.
groetjes piet

Lipos tegen het voorschot aanleggen zoals op tekening staat aangegeven.
P1030911.JPG
P1030912.JPG

Mooi geworden hoor! Ik had er trouwens een 1650KV op 3S op. Liep daarmee als als de brandweer! Het blauw-zilvere oer-model is inmiddels niet meer, door teveel schade (in de sneeuw op straat 'varen', gaat echt alle kanten op!) heb ik er ceremonieel afscheid van moeten nemen.

heb nu net een motor bestelt van 2200 kV en ik denk dat het dan best leuk gaat worden, vaar wel op 2S
groetjes Piet
ps Lex wat versta je onder ceremonieel afscheid (vuilnisbak?)

vandaag de laatste verflaag aan de onderkant aangebracht, wat ik aan de bovenkant voor kleur ga gebruiken weet ik nog niet.

DSC01114.jpg

groetjes Piet

voor de nieuwsgierigen onder ons, het kleine ronde dopje, hierachter zit het schroefje van de servo.
groetjes Piet

Kan iemand mij aan de tekeningen van deze airboat helpen? Het is een erg leuk design en als ik straks wat meer vrije tijd heb zou ik er ook graag eentje maken.

bij mij waren de gedownloade tekeningen op A4, heb ze toen 2 keer vergroot en kwam op een lengte van 37 cm.
groetjes Piet

gisteren de bovenkant geschilderd, geel, was wat oudere verf dus het drogen duurt ook wat langer.
groetjes Piet

DSC01116.jpg

Leuk dat mijn tekeningen dan toch ergens via-via weer terug komen!

Wat is trouwens de lengte van het orginele ontwerp?

Het ontwerp heeft 45cm lange liggers, met de 'boegflap' en roeren erbij wordt hij net 50 cm lang. Breedte was 25cm.

Lex, zo zie je maar wat een vraagje over een moerasboot kan doen, trouwens de mijne is maar 37cm lang.
heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik de A4 tekening op een kopieerapparaat heb vergroot.
maar het blijft een leuk ding ook om te bouwen.
groetjes Piet

boot is geschilderd, stickers geplakt, het wachten is nog even op een andere motor.
als alles compleet is nog even een filmpje plaatsen.

DSC01117.jpg

groetjes Piet

gistermiddag even een filmpje gemaakt, had eerst een foutje met het plaatsen maar nu is het goed gegaan.
groetjes Piet

Back