airbrush badger 350???

• Topicstarter Topicstarter fredje
  • Startdatum Startdatum
F

fredje

Guest
Hallo,

Ik ben misschien van plan een airbrush badger 350 te kopen. Weten jullie of dit een goede aibrushkit is??? Iemand ervaring mee???

Laat maar horen!

hey fredje...
ik weet niet wat je met deze airbrush zou willen doen? maar hij zal net zo spuiten als een spuitbus ongeveer.
het is namelijk een single action airbrush, dus je druk en daar is de verf.... je kan de verf ongeveer regelen maar fijn werken is er niet bij.

Groet dennis

Heey!

Ik wil je natuurlijk niet van je idee afpraten en je nog meer onduidelijkheid verschaffen.

Maar heb je wel eens gedacht aan de Harder en Steenbeck Evolution serie airbrushes. Ze verkopen onderandere de Silverline en de gewoone serie allebei in 2in1 sets. Deze sets bevatten 2 naaldsets en twee vloeibekers voor het kleine en het iets grotere werk.

Ik heb een tijd geleden een H&S Evolution Silverline gekocht, en dan ook nog de VENTIL versie waarbij je de luchdruk op het pistool zelf ook nog kunt regelen. De airbrush is erg mooi simpel qua opset. ERG STERG en erg mooi qua uiterlijk. De onderdelen zijn redelijk goedkoop en er zitten ook weinig kleine prut deeltjes aan. Hij is dus erg makkelijk schoon te maken. Met een paar handelingen heb je je hele airbrush gedemonteerd.

De airbrush spuit echt alles wat je hem voert! Met een mooie precisie en een erg mooi resultaat.

Denk er eens over...
Heb je meer vragen, mail me dan even.

Groeten,
Harmen.

Om te starten is het geen verkeerde.
En een airbrush spuit verre hetzelfde als een spuitbus.
Om een spuitbus te evenaren, heb je een spuitpissool / spraygun nodig.

Ik gebruik zelf een Badger 200 met M en de L nozzle.
Hiermee kan je best goed spuiten, het is wel oefenen :D
Grote vlakken is wel te toen, maar vergt toch wat oefenen.
Je kan vrij klein spuiten ( 1 a 2 mm. is te doen.
Maximaal ong. 2 cm.

Ik zou eerst een goedkope brush kopen en er mee leren als ineens een dure... ;)

John

Ik zit toch meer te denken aan H&S. Maar nu moet ik nog iemand vinden die er eentje verkoopt. Of nieuw maar liefst iets goedkoper...2de hands. Want die airbrushes zijn toch niet zo goedkoop :cry:

Fuzzy zei:
Sprokkel zei:
fuzzie een badger 200 is dual action en de 350 single..
das het verschil

Nope is een Singel action, internal mix

John

Klopt. De Badger 350 is een single action airbrush met externe mix en zit tussen de supersimpele 250 en de betere, nauwkeurigere en ook duurdere 200 in. De 200 is een single action met interne mix waardoor je veel meer controle over je spuitwerk krijgt. De 250 is simpelweg het best te vergelijken met een spuitbusje, met het verschil dat je zelf de inhoud mag bepalen. Ook kan je met de 250 de spuitbreedte wat veranderen maar verwacht hier niet te veel van. Bij de 350 zitten zowel de lucht als de verfopeningen ondergebracht in 1 nozzle waardoor er meer controle is. Bij de 350 kan je de spuitbreedte verstellen. Ook kan je voor de 350 3 verschillende 'naaldsets' kopen zodat je nog meer kan variëren in spuitbreedte.
Als je een airbrush koopt, zorg er dan voor dat je er 1 koopt waarvan de onderdelen makkelijk verkrijgbaar zijn. Niets is zo vervelend, dan weken te moeten wachten op een onderdeel van je airbrush terwijl je midden in een werkstuk zit.

Succes.

Marcel. (Badger 155 Anthem) 8)

Dan toch een 350??? Stukken zijn geen probleem. Maar wat is nu het grote verschil tussen die single action en die double action??? Die H&S zien er echt goed stuff uit maar wel wat duur hé. Niemande eentje te koop???

Hey Fredje!

Leuk dat je over een H&S denkt!

De H&S duur? Duurder dan een Badger? Dat is per definitie niet zo!
De H&S zijn onderdelen zijn tevens goedkoper en een stuk sterker door zijn unieke revolutionaire opbouw. Tevens zitten er minder veertjes ringetjes pruttel in wat kapot kan gaan of smerig kan worden.

http://www.artobi-airbrush.be/N_frame.html?http://www.artobi-airbrush.be/

Verkoopt de H&S evolution 2in1 set voor 110 euro!
De Silverline ventil verzie die ik heb kost 139 euro.

http://www.airbrush-services-almere.nl/shop6/shop6.html

Verkoopt in Nederland het merk Harder & Steenbeck maar is een stukje duurder!

TIP!
Wacht op een aanbieding van Artobi, of laat een mooie prijs maken.
Voor mijn Silverline Ventil 2in1 heb ik hetzelfde betaald als de Evolution 2in1. Van Artobi.

De evolution is tevens uit te bereiden naar een silverline ventil. Naaldstand begrenzer, Fine Pressure Control, alles kun je ook op die gewoone evolution schroeven.

Met mijn Evolution Silverline spuit ik tevens lijntjes van een hele dunne haar dikte met een 0.15 nozzle setje. Maarjah, in de eerste paar jaren zul je dat toch nog niet snel gaan gebruiken denk ik zelf.

Ook nog even iets over het Single of Dubbel action systeem dan maar:
Single action is eigenlijk een oud systeem. Het werkt nog wel goed, maar meestal wordt het tegenwoordig alleen nog maar gebruikt bij spuitjes voor grote oppervlakten. Ik denk dat Single action er binnenkort wel een beetje uit gaat. Niet doordat fabrikanten het willen, maar doordat consumenten het gewoon niet meer kopen.

Dubble Action is de nieuwste vinding. Vooral in de moderne spuiten als de H&S Evolution is het een erg betrouwbaar, sterk en simpel systeem geworden. De eerste Dubble Action spuiten zorgden nog wel eens voor complexe spuiten die snel onprecies werder door de vele onderdelen die smerig en of kapot gingen. Vooral H&S is er in geslaagd zijn spuit zo te vereenvoudigen dat het zeker net zo goed werkt als de vorgaande simpele en betrouwbare singel action systemen.

Kijk maar eens op internet bij de verschillende airbrush clubs en verenigingen. De Evolution is een ware hype aan het worden. Ik zelf heb een hele tijd geleden een stuk of 4 winkels en club benaderd voor de aanschaf van een airbrush. En overal waar ze de H&S Evolution kennen adviseren ze je die meteen.

Kortom, ik heb niets tegen Badger, het zijn prima spuiten, ze spuiten er mooi en de kwalliteit is ook erg goed. Maarjah, soms moet je ook eens wat verder kijken in die wereld. En er schijnen andere merken te zijn die zeker net zo goed presteren.
Ik praat je dus niet van je Badger af, maar kijk ook eens rond naar wat er nog meer te vinden is.

Suc6, en groeten!

Dus dit zou het dan ongeveer worden:

-Harder & Steenbeck Evolution Silverline: Evolution silverline 2 in 1
Zelfde omschrijving als de klassieke Evolution maar dan met verfbegrenzer. Geleverd met naaldset 0,2mm. en 0,4mm. Klein en groot verfpotje. Alle toebehoren van de Evolution zijn bruikbaar op dit apparaat.

123,00 euro
-Compressor (die heb ik al)
-verf (wat raden jullie aan)
-Een 2de spuit om canopy's af te lakken (mag dit dan zo'n badger zijn???)
-Als jullie nog iets aan te vullen hebben om alles compleet te maken??? Laat maar horen

P.S. Alvast bedankt voor de schitterende uitleg!!!

Kijk of je een 2e hands Badger 150 of 200 op de kop kan tikken.
Deze zijn 2e hands niet heel duur en zijn lekkere spuiten.
Voor wat grotere oppervlakte's is een 350 prima...;)
En qua verf kan je heel veel gebruiken.
Alleen is het leren de juiste mengverhouding te vinden. De verf moet net zo dun zijn als melk.
Let wel op opf de verf brandstof bestendig is (Indien het brandstof modellen zijn). Een Blanke lak kan nooit kwaad en geeft een mooie glans en zijn wat krasvaster. 8)

John

voor aflakken kan je het beste een beker spuit kopen.
let wel op dat de compressor een behoorlijke hoeveelheid lucht moet kunnen opbrengen.

de compressor zal geen probleem zijn. Dus ik ga toch zo'n badger 350 kopen voor het aflakken van alles. Effe een mailtje sturen naar mijn verkoper. Dus verf gewoon wat dunnen met white spirit??? en spuiten maar. Ok dan moet ik ongeveer 130 betalen zonder verf. Maar heb wel nog wat staan. Bedankt iedereen :D

@Harmpy35,

Ik ben het niet eens met jouw idee dat de single action spuiten wel eens zouden kunnen verdwijnen. Het zijn om te beginnen prima spuiten die de zelfde prestaties leveren als een double action. Ik heb het dan natuurlijk wel over een duurdere single action zoals bv de Badger 200 of de Vega 600. De voordelen voor de hobbyist zijn bv de eenvoudigere bediening tov een double action. Daarnaast worden de single action airbrushes vaak gebruikt door profesionals die veel werk doen met één setting. Met een double action is dat minder eenvoudig. Bovendien zien we de laatste jaren steeds meer de Aztek spuiten verschijnen, dit zijn ook single action spuiten.
Jouw stelling dat oa Badger spuiten nogal veel kleine onderdelen bevatten is slechts ten dele waar. Een aantal jaren geleden heeft Badger de 155 en de 360 uitgebracht waarbij de hele contructie in vergelijking met de oudere 100 en 150 spuiten veel eenvoudiger is geworden met minder kwetsbare onderdelen. Dezelfde constructie wordt inmiddels ook toegepast in de 200 single action. Overigens heeft Badger vorig jaar op veler verzoek de 200 met de oude kop en kwetsbare onderdelen weer opnieuw uitgebracht. :teacher:

Groeten,

Marcel. (nog steeds 155 Anthem :wink: )

Ik heb al 17 jaar een Badger 200 en er zijn nog prima onderdelen van te bestellen.
Verder is het een prima brush voor verschillende paintings... ;)

John

Back