Airbrush beginner heeft advies nodig

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Prutsertje, 24 dec 2020.

  1. Nagelbank

    Nagelbank

    Lid geworden:
    2 dec 2021
    Berichten:
    105
    Locatie:
    Brabant
    Ik heb ook een H&S maar dan de ultra. Met een 0.2 en 0.4 naald en nozle.
    Deze heb ik al een jaar en bevalt prima. Ding is niet kapot te krijgen.
    Ga je grotere vlakken spuiten met grondverf dan kun je de 0.4mm naald gebruiken en voor het fijnere werk de 0.2 naald.
    Als dit model het begeeft stap ook over naar een Evolution of infinity, maar nooit meer anders dan een H&S.

    Een goede compressor hoeft niet duur te zijn tussen de €150 en €200 euro ben je wel klaar.
    Ga je echt kunst spuiten op doek en ben je uren achter elkaar aan het spuiten dan kun je het overwegen om een compressor met een groter drukvat aan te schaffen.
    Maar een compressor met een 25L tank die onder de 50db blijft zijn behoorlijk aan de prijs.
    Tussen de €500 en €750 euro is vrij normaal voor zulke modellen.
    Zorg er zeker voor det je een comperssor met vochtafscheider neemt. Je kan er ook voor kiezen om een vochtafscheider tussen je slang en airbrushpistool te plaatsen als de compressor er geen heeft.
    Door compressie van lucht krijg je een splitsing van zuurstof en vocht. Spuit je zonder afscheider dan zal dat zeker voor spetters op je werk gaan zorgen.
    Een vochtafscheider zorgt ervoor dat het gecompimeerde vocht uit de lucht opgevangen wordt in een reservoir en de lucht je airbrush droog uitkomt en geen spetters op je werk komen.


    Deze is voor tussen de slang en de airbrush
    435x840.jpg
    En deze zit meestal op een comperssor (met drukregelaar)
    neufu-filtre-a-air-regulateur-pneumatique-pression.jpg

    Heel veel succes met de hobby.

    Gr.

    Johan
     
    JDS73 vindt dit leuk.
  2. Ron w

    Ron w

    Lid geworden:
    27 dec 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Amsterdam
    Hoi Johan
    Harstikke bedankt voor je uitvoerige uitleg
    Dat wordt dan doorsparen,voor een redelijke compressor en Pistool
    Je hebt het heel goed uitgelegd nogmaals dank
    Fijne jaarwisseling groetjes Ron
     
    Nagelbank vindt dit leuk.
  3. Nagelbank

    Nagelbank

    Lid geworden:
    2 dec 2021
    Berichten:
    105
    Locatie:
    Brabant
    Geen dank.

    Ik heb zelf een compressor van Fengda met dubbele zuiger en een 6L drukvat. Niet echt een hoogstaand model maar doet wat het moet doen. Deze koste €165.
    Ik weet niet wat je budget is maar de set die ik heb is prima voor modelbouw en de totale kosten van de compressor en airbrush waren €265. Ik heb daar ook nog een afzuigkap bijgekocht omdat ik soms nog weleens met Humbrol Enamel brush. Die koste ook zo'n €100. Dit hoeft niet als je alleen met acryl spuit. Hiervoor is goed ventileren voldoende.

    Ik zal zeker niet gaan voor een compressor zonder drukvat. Die dingen worden vrij warm en kunnen bij langer gebruik "de pijp aan Maarten" geven.

    Heel veel succes met je zoektocht en de tips van @Herby63 en mijzelf.

    Ook een fijne jaarwisseling.

    Groeten Johan
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2021
    Herby63 vindt dit leuk.
  4. Fuel Monkey

    Fuel Monkey

    Lid geworden:
    6 jun 2010
    Berichten:
    2.228
    Locatie:
    Hoofddorp
    Nagelbank vindt dit leuk.
  5. Nagelbank

    Nagelbank

    Lid geworden:
    2 dec 2021
    Berichten:
    105
    Locatie:
    Brabant
    Bij deze moet je alleen rekening houden dat die een 1/4 aansluiting heeft en je daar een verloopstuk 1/8 voor een airbrushslang voor moet bijkopen.
     
  6. Ron w

    Ron w

    Lid geworden:
    27 dec 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Amsterdam
    Hoi Peter
    Las dat je een Fengda Airbruch set had gekocht en dat je er zeer tevreden over was.....Welke type heb je aangeschaft ..zou je mij dat kunnen schrijven
    Alvast bedankt voor je moeite
    Groet Ron
     
  7. kaapstander

    kaapstander

    Lid geworden:
    7 jan 2008
    Berichten:
    74
    Bij Airbrush Services Almere kun je naar de "modelbouw opstapdagen". Je kunt dan gratis een dagje airbrushen en ervaringen opdoen.
     
    willum vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina