als het op enkel spuiten aankomt is dat idd. wel zeer vergelijkbaar
maar je zit met een aantal andere zaken die wel anders zijn :
het klaarmaken van de lexaan, ontvetten, design uittekenen
hoe krijg je het design aan beide kanten van de wagen perfect gelijk ?
soort van verf (aan de buitenkant best verf gebruiken die hard wordt, faskolor/createx blijft flexibel)
verf voor speciale effecten (chrome, candy, refractie) + welke verf erachter te spuiten?
hoe te combineren van deze verf op solventbasis en de watergebaseerde verf ?
maskeren, wanneer welk maskeer middel gebruiken ? (tape, vinyl, fasmask, of combinaties)
snijtechnieken (zorgen dat je enkel in het masker snijdt niet in de body, hoe punten van trimlijnen mooi scherp krijgen...)
omgedraaide volgorde van spuiten (rood achter wit = roze, hoe te vermijden of als het niet anders kan hoe het doen zodat het wit toch wit blijft)
geen laklaag nodig maar wel beschermlagen, welke.
droogtijden, droogtijden versnellen
maskers afpellen zonder dat de reeds gespoten lagen loskomen
correctie mogelijkheden ?
complexere zaken spuiten, wat is mogelijk en wat niet ?
doordat je in omgekeerde volgorde en in spiegelbeeld spuit zijn er beperkingen tov. gewoon airbrushen, maar ook voordelen.
het blijft uiteraard evengoed airbrushen, maar vraag gerust even een zeer ervaren airbrusher of hij eens een rc aan de binnenkant wil maken, het antwoord zal meestal negatief zijn. De ganse aanpak, technieken en materialen zijn toch zeer verschillend