Airbrush gebruiken als sand blaster?

Beste spuiters,

Ik heb al vele jaren een Badger 250 ongebruikt liggen en ik vraag mij af of het mogelijk is om deze om te bouwen is naar een sand blaster, dus zoiets als een Badger 260? Ik heb een compressor die 20 l/min en 6 bar kan leveren. Dus als de spuit straalmiddel kan opzuigen en spuiten dan zou dat moeten kunnen. Ik denk wel dat er een stalen buisje over de nozzle moet om het straalmiddel de goede kant op te leiden.

2190-02.jpg

badger_260_spareparts.jpg

Geen ideeen?

Ik heb gisteren geexperimenteerd met mij Paasche H om wat voegen schoon te spuiten. Spuiten met Cif gaf geen voordeel boven water met zeep. Maar met 6 bar en korte afstand is het een kleine hogedruk reiniger! Maar het zandstraal idee laat mij nog niet los.

Ik stel voor, gebruik een 'venturi'

Als je nou "keramische straalbuis" of "Keramische Nozzle" of zelfs maar "keramische venturi" had gezegd, iets met "keramisch" er in, had ik je mischien serieus genomen....

Ieder blaaspistool, verfpistool of gritstraler gebruikt namelijk al een venturi....

Groet, Bert

Aanvullende vraag; waar doen jullie mee stralen? Ikzelf gebruik gedroogd zilverzand, maar dat is wel link. i.v.m. inademen, en het is verboden in de professionele wereld van straalbedrijven om met zand te stralen.
En waar kun je het kopen?

Hans

Bosreus probeer het bij Pinearts in Ridderkerk zit ook een bedrijf in straalkasten maar dat voor prof .gebruik misschien dat die ook kleine hoeveelheden verkopen.
Henk

die airbrush shops verkopen het in zeer kleine verpakkingen, 150 of 300 gram.
Je gebruikt echt een hoop van dat spul, en dan is het kostbaar voor 20 euro per kilo!
Normale prijs is 2 euro per kilo, maar dan moet je wel een baal kopen, mischien samen delen met een ander?

Straalmiddelen | HBM Machines

Groeten Willem

Back