Airbrush Spray Gun Starter Class

• Topicstarter Topicstarter Gerda
  • Startdatum Startdatum
Het mag even duren voordat die tank dan vol is....maar als ie vol is kan je je helemaal scheel spuiten voordat de motor weer aanslaat !

Maar wel een heel goed idee trouwens !
Gaat mijn Gamma compressor ooit kapot ga ik dat zeker proberen !

René

Heey, bedankt allemaal voor de tips!
Nog een vraagje: kun je ook een opgepompte binnenband van een fiets gebruiken voor de luchttoevoer?

Gerda

Nee, die is te klein. Een autoband gaat wel (kan vaak tot 3,5 bar opgepompt worden) en een vrachtwagenband is lekker groot, dus hoef je niet vaak naar de pomp.

Ik ga er even vanuit dat je momenteel een groter object egaal wilt spuiten, en wellicht later ook wat creatiever te werk wilt gaan.

Mijn raad, gebaseerd op het voorgaande:

Koop een heel simpel startersetje met luchtbus. Deze moet je voor 10-15 euro kunnen vinden. Ga hier eens lekker mee experimenteren. Zo zie je snel genoeg of je er lol in hebt. Zo niet, dan is het jammer van het geld, maar is er geen man overboord.

Vind je het dan nog leuk, kan je altijd kijken in welke hoek je interesse ligt, en kan je materialen gaan kopen die daarvoor geschikt zijn. (zowel op het vlak van de compressor als de airbrush, evt decoratiespuit).

En ook met verfbussen (rattlecans) kan je heel wat bereiken. Kijk hier maar eens: [URL="
- Super Sprayer[/URL]

Niet om met bovenstaande link een discussie op te starten, maar het draait allemaal om techniek. En die techniek kan je redelijk met een goedkope startkit of een paar spuitbussen proberen. Raak je gevorderd, en loop je tegen beperkingen van je materiaal aan, dan is dat prachtig. Dat is de tijd om een nieuwe airbrush en/of compressor aan te schaffen.

Overigens kocht ik een paar jaar geleden een compressor met airbrush voor 150 euro. Moet er wel bij zeggen dat de compressor kapot was (de afslag was defect en heb ik vervangen) en de airbrush is ook niet top. Binnenkort maar eens een andere airbrush kopen. (Iwata HP-CS staat bovenaan mijn verlanglijstje)

--edit--
en nog wat, de luchtbussen voor airbrush bevatten geen gecomprimeerde lucht, maar drijfgas. Aangezien dit bij relatief lage druk al vloeibaar is, kan er meer in een bus gepropt worden. Nadeel is echter dat de bussen de neiging hebben te bevriezen bij gebruik. Zet ze daarom gerust in een pannetje lauw water.
Zelfde tip kan ook helpen bij het gebruik van "rattlecans" ofwel verfbussen.

Laatst bewerkt door een moderator:
een binnenband vullen wat een slim idee :D

bedankt voor de handige tip, ik heb de zelfde set, maar die van mij is volgens mij verstopt.

Misschien dit het overwegen waard? Gevonden bij deze shop. De kwaliteit is me onbekend. Zie ook dit topic.
set1003.jpg

Back