Airbus A320 (foto update 7/05)

Ik wil deze kist ook gaan bouwen, lijkt me erg gaaf,
heb de tekeningen bekeken, zijn ook erg mooi :)

maar uitprinten wil niet lukken,
hoe heb jij dat gedaan? ik wil hem precies op schaal hebben, athans niet groter anders kan ik hem niet vervoeren.

Dat kan je zeker gebruiken maar dan zou ik hem nog wel verstevigen met een carbon buis of een X structuur gebruiken zoals ik bij men DC9 heb gedaan.

Ik heb hem afgedrukt met Posteriza. Daar wat puzzelen met de grootte en de vorm van je pagina en uitprinten. Mijn romp is op 1.54m uitgekomen en de span is ook wat vergroot. Let wel dat je eerst het PDF file in een img of jpg moet omzetten.

groeten

oke, ik wil hem denk iets kleiner, ivm kleine auto waarmee ik rijd, :P
ik wil van de romp van 135cm naar 105 denk, kan iemand me helpen?

en dan ga ik vd week even een pak van dat schuim kopen, 2cm dik toch?

Jup, ik heb 2 en 3cm.
De vleugel kan je altijd afneembaar maken he.
Met Posteriza kan je zo veel spelen met de afmetingen als je wil. Zie wel dat de vleugel ook wat afgestemd is dan he! :)

ik kan in pdf, voordat ik er een image van maak , aantal procent uitzoemen doen, kan ik elke gewenste schaal doen die ik wil,

wil rond de 1,30m span uitkomen denk ik

ik ga even rekenen

ik ga dus een 86,093 % versie maken van dit ontwerp

span word dan precies 130cm
en lengte word 117,98cm

tot laters,

Romp ruw afgewerkt. Wat ultralight plamuur hier en daar en een luikje maken voor de batterij en Rx. Dit doe ik op het einde eenmaal ik men CG kan bepalen met alles gemonteerd.

Nice
loop nog steeds te kloten met dat poster programma, 2x romp uitgeprint , dat poster programma zit me tegen te werken, hij schaalt op hele pagina's , bij 4 pagina's lang is de romp 88cm en bij 5 pagina's is die 121cm lang, dit is voor mij te groot want gaat nooit passen in de auto waar ik rijd, klein corsaatje, romp constructie word ook anders, met wat houten liggers en geen midden plaat van 2cm,

heb al een ander plan, sorry voor het vervuilen van jouw topic,

ik ga een A318 maken met retracts en verwijderbare vleugel

Heb wat tijd verloren met vleugels te maken. Tot 2x toe een gemaakt maar beviel me niet.
De neus en tail zijn alvast af.

The wingz verstevigd met 2x carbon:

De hoofdligger zijnde 4mm ingebouwd onder de vormer en de secundaire 3mm om torsie-krachten wat op te vangen.
Laat die wingflex maar komen! :D

Laatst bewerkt:
Wow, hoe dik is dat profiel? Zo op het oog lijkt het zeker 20%, is dat niet wat overdreven?

Aan de wortel is hij zeker niet dun maar het loopt snel af. Verder heb ik de standaard dikten gevolgd van de ribben op het plan. Ik kan het nog altijd bijschuren indien nodig maar ik ga het voorlopig zo houden.

groeten

Ik heb al de traditionele manier gebruikt bij men DC9 zoals onze piper cub maar dit is echt gewoon te zwaar en te stevig. Ik heb al ondervonden voor deze modellen dat je echt niet te complex moet bouwen...

we zullen zien, :P
ik heb geen schuim zoals jou beschikbaar, daarom depron constructie.

heb je al een landingsgestel? ik heb gister mooie retracts besteld met shock struts

Back