Airex

Wie weet waar je Airex kan kopen of een ander soort gelijk 3 mm dik
Ik moet er een paar spanten en servo plaatjes van maken wat bekleed is met carbon
In de buurt van Rotterdam
Poly service heeft allen maat 10 mm dik

Gr Tom

Met balsa heb ik wel eens zo'n plaat gemaakt. Is iets drukvaster denk ik wanneer er een schroef of bout door moet, je kan er ook direct in schroeven. De radioplaat van mijn turbine bak is hiervan gemaakt.

IK denk dat het maar van Balsa 3 mm gaat maken en de randen maar goed in smeert dat er geen water bij kan komen
Heb wel van iemand honinggraad gekregen aan beide zijde met glas beplakt maar daar kan je weer moeilijk wat in vast zetten
Ik ga wat uitproberen

Gr Tom

Met honingraat moet je op de plaats waar vijzen ofzo moeten komen. Een carbon bus inlijmen en dan gelijk schuren met de bovenkanten

Het Airex is een merk naam ik ben nu aan het zoeken naar een hard schuin wat ik kan plakken
Of de plaat van 10 mm nemen en er stroken van af haalt en deze gaat beplakken met carbon
Want ik moet ook een paar spanten plakken zonder carbon om gewoon wat body te krijgen
Gr Tom

Ik durf hiervoor del eens een isolatieplaat hoor gebruiken. Deze zijn wel niet zo hard dan de airex platen maar voldoende om spanten van te maken.

Ik heb de 10 mm gekocht
Daar de afmeting er af gesneden dat tussen twee laten gelegen en met een ijzerzaag blad door midden gezaagd ging gemakkelijk
Daarna aan beide zijde met carbon beplakt dat tussen twee platen gelegen met gewicht vuilnis zak voor het plakken er tussen
Ging gemakkelijker dan ik had gedacht ik denk zelfs harder en lichter

gr Tom

Back