airliner

Hallo allemaal

Ik ben opzoek naar degelijke plannen voor een airliner (tot +- 2m) vb boeing 747, airbus A380 oid.

Het is niet de bedoeling dat er meer gevlogen gaat worden maar meer als toon model. Vandaar ook dat alles uit tri/multiplex gaat gemaakt worden.

Het is de bedoeling zoveel mogelijke stukken te snijden op mijn laser.

De plannen moeten uiteraard niet kant en klaar op een schoteltje gepresenteerd worden, Ik wil best nog wat tijd steken in het hertekenen enzo. Maar uiteraard gaat de voorkeur naar complete/gedetailleerde plannen.

Alvast bedankt.

Nog een forumtipje:
Geef behalve je leeftijd ook je woonplaats of regio in je profiel op, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Is handig voor verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.
Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Ondertussen ben ik ook een build log begonnen: Airbus A320 - RC Groups
Heb er net een reactie geplaatst :-)
Waarom niet toch een vliegend model? Het is een extra uitdaging voor jou als bouwer omdat je dan met eisen te maken krijgt als bijvoorbeeld "licht en toch sterk", "zwaartepunt" etc, etc.

Hoe mooi je het ook krijgt, bij een uitsluitend statisch model gaat het ook alleen om de buitenkant en maakt het bij wijze van spreken niet uit hoeveel lagen plamuur je er op smeert.

En, last but not least, je kunt er óók iemand anders mee laten vliegen. Het moet een veel grotere voldoening zijn om jouw zelfgebouwde kist echt te zien vliegen...

Het is zéker niet mijn bedoeling je bouwkunsten af te kraken hoor, maar je kunt met dezelfde bouwkunsten zoveel méér bereiken :-)

Zie nu pas deze reply

Zoals op RCG al aangegeven is dit de eerste keer dat ik een model vliegtuig probeer te bouwen. Vandaar ook dat ik deze eerst als statisch model wil behouden. Wanneer deze volledig gebouwd is kan ik nog kijken hoe het zit met balans punten ed. (klopt alles met hoe het zou moeten zijn tov een balsa build)

Men moet ergens beginne en ik kies er voor om het op deze manier te doen.

Dit model gaat ook maar half afgedicht worden. aangezien het een statisch model is wil ik de structuur vanbinnen ook kunnen zien.

Back