Al ervaringen met de Futaba R146iP ontvanger ?

Hi,

Ik weet het... dit topic hoort eigenlijk in het electronica hoekje maar gezien z'n mogelijkheden voor electro helies.....

Iemand al ervaring met de Futaba F146iP ontvanger?

De 146iP is een 6 kanaals single conversion PCM ontvanger met erg mooie kleine afmetingen. Lijkt me ideaal voor electro helies en ik zit erover te denken d'r een voor m'n eolo aan te gaan schaffen...

info op : http://www.flying-hobby.com/productShow.asp?id=811

Ben benieuwd, groet, vincent

Ik dacht erover er 1 te kopen maar ik had een kleine crash die eerst komt. Volgens mij is dit wel een indoorontvanger, dus kan je niet al te ver weg vliegen buiten.

Ik dacht dat dit een rull range pcm ontvanger was :) Ik zag er ook 1 met kleine servo aansluitingen :( daar hat futaba als oplossing een paar kleine servo's bij met de goede aansluiting :)

Hi,

Of het een full range is of niet..... daarover verschillen de diverse US sites over die 'm aanbieden en ook bij de website van Futaba wordt geen melding gemaakt van bereik.... Tevens zijn op Runryder een aantal erg positieve berichten te lezen over de inzet van deze ontvanger in T-Rex helies..... Ik denk dat ik de 'gok' maar eens ga wagen...

groet, vincent

Hallo

En....iemand al zo`n ontvanger getest op range?

Ik twijfel nog steeds tussen deze PCM en een (berg FM) onvanger.

Wie kan mij meer vertellen over de voor-en nadelen tussen deze twee.

kan ik op 500 mtr de hely nog besturen?(buiten het feit dat ie buiten zichtbereik is)

er wordt geschreven: geschikt voor: slowflyers,indoor,mickro hely`s etc.,

maar er wordt door niemand iets geschreven over de ontvangsrange?

Ander item!

Iemand enig idee of een e-hely te vliegen is out of sky.

Ik bedoel:Heeft iemand een astronaut in de vrienden-kring(mag ook een

aanstorment astronaut zijn, die als hobby heeft:(schrik niet)

modelhelyvliegen en wil met z`n E-hely eens proberen in de Ruimte te

vliegen.(vliegen is denk ik een GROOT woord)

Lijkt mij wel een leuk expiriment voor de NASA

of laat mij maar lekker dagdromen.

groetjes Richard(dagdromer)

Ik zou gewoon voor de PCM gaan. Een PCM negeert gewoon elk stoorsignaal, niks geen last van jitters en kleine trillingen op de servo dus. Een Berg ontvanger probeerd het te negeren. Werkt redelijk maar lang niet zo goed als een echte PCM ontvanger.

Tenzij je misschien in de toekomst van zendermerk wilt wisselen. Dan is het verstandinger om de PPM Berg ontvanger te nemen, daar die ook geschikt is voor andere merken.

Bij gebrek aan een atmosfeer zal het vliegen in de ruimte met een heli (of vliegtuig) niet gaan hoor.

ik heb hem net besteld voor mijn x400.
Ik laat je weten hoe die bevalt.. ;)

ik denk niet dat 500 meter een probleem is hoor met zo'n dingetje.

Peter

Ik heb er zo eentje op mijn Trex in gebruik, werkt goed alleen vind ik persoonlijk de reikwijdte tegenvallen, werkt zo'n 100 meter, maar verder absoluut niet, afstandtest met FF9 met 1 deeltje van de antenne uitgeschoven +- 20 meter.
Vlieg je de Trex met hoge snelheid rond, dan heb je welleens dat je er totaal geen controle over hebt.
Prijs bij Homeflyer.be is 73 Euro zonder kristal.

Groetjes

Chris

ik had hem besteld , maar op het laatste moment toch maar omgeruild voor een shultze.. ben blij dat ik hem niet gekocht heb.. hoor inderdaad meer over de vrij korte reikweidte..

Peter

Back