Al meer mensen met een 3D pro?

Zijn er al meer mensen met een Hummingbird 3D pro? Ik heb er net een gekocht en ben benieuwd naar instellingen en tips enzo. Ik heb er 4 Futaba S3101 servo's bij besteld, maar die passen dus al niet. Ik heb gewoon de standaard brushless en regelaar erbij en de standaard single gain gyro van Century. Zijn er al mensen met ervaring, ik hoor het graag!

Foto's graag :D
Ik wil er over een paar maanden ook 1 kopen. Dus please foto's 8)
Filmpje is ook goed hoor :wink:

Groeten Sander

Oh, mooi is dat, ben ik de eerste. Nou daar schieten we dan ook niks mee op, want ik ben een onwijze Newbie!Ik heb hem bij Cenrtury besteld en in Amerika laten bezorgen, ik moest daar toch zijn. Ik hoop dat er snel meer eigenaren op dit forum komen, want van mij zullen jullie niet snel videotjes zien dat ie vliegt. (misschien met crashes)

In ieder geval kan ik je wel vertellen dat ik S3101's besteld heb voor m'n Eco 8, die heli is net een stukje groter.
Die servo's dus ook, S3101's horen bij de categorie mini-servo's.
Moeten er op de Hummingbird 3D Pro niet micro-servo's? 't Is tenslotte een microheli :lol:
Succes met je 3D Pro, and keep us informed :D

Groetjes, Geoffrey 8)

Het meest populair zijn de Hitec HS 56 of de HS-55 (zijn iets minder) servo's op de swashplate en de Hitec HS 50 op de staart.

Verder heb je een ontvanger nodig. Een MZK Sexta is een hele goede storingsvrije keuze. ( www.rc.jepe.biz , www.aircraft-world.com )

Een gyro, zeker met deze heli is een Heading hold gyro zeker geen luxe. Helemaal als je nog een beginner bent. Erg goede gyro is een Futaba Gy240 ( www.e-heli-shop.de ), een ander interessant goedkoop alternatief is de Align heading hold gyro ( www.eheli.nl ) of de CS LW200 ( www.4rc.nl )

Accu's heb je ook nodig. Een 3s Lipo van minimaal 1500 mAh is wel aan te raden. (ook bij de eerder genoemde winkels te vinden) Vergeet geen Lipo lader daar voor aan te schaffen. Lees ook even de faq: Informatie en aandachtspunten LiPo cellen.

Naast dit alles heb je natuurlijk ook een Zender nodig. Een computerzender met 120 graden CCPM mixing. Interessante instap modellen waar je lang mee voort kunt: Hitec Eclipse 7,Hitec Optic 6, Sanwa/Airtronics RD 8000 ( www.hobbydeals.nl ), Futaba 7C. Ook een erg populaire computerzender is de Futaba FF9 super ( www.rchelistore.com ) helaas wel een stuk duurder.

Als je vragen over dit alles hebt, gebruik eerst even de zoekfunctie van het forum. Het meeste is al besproken.

Groetjes Michel :D

Tjonge. wat een informatie, en zo snel!

Ja, helemaal gelijk van die servo's, al noemen ze dit ook micro's, ik haal die Hitecs wel in Dortmund, samen met die Sexta ontvanger. Heb al een lipo-tje van Century erbij (900 mah) en had al een lader en zender (FF7). Ik probeer het eerst maar met die simpele gyro, het loopt zo allemaal best in de papieren.

Wat een know-how hier op dit forum. Bedankt allemaal voor de snelle responds!

900 mah is wel erg aan de krappe kant. Ik hoop dat hij de stromen kan leveren die de motor vraagt.
Ik denk dat het voorlopig wel gaat, aangezien je voorlopig niet veel verder komt dan hopjes en hoveren.

Veel succes met de simpele gyro. Het is erg lastig om de staart goed te krijgen met revolution mixing. Maar het is te doen. Misschien dat een ervaren iemand je heli eerst configureerd?

Wat je zeker in Dortmund moet kopen is een flinke lading 2mm koolstof staven. Die ga je nodig krijgen ;) voor een flybar vragen ze rustig 5€ terwijl dit het zelfde koolstof staaf is.
Maak van dat zelfde spul meteen een redelijk trainingskruisje, dat scheelt zeker schade.

Ook net een besteld.

Mijn configuratie:

Heli: Century Hummingbird Elite Pro 3D Barebones
motor: Justgofly 400DF met 15T tandwiel
Regelaar: CC Phoenix 25
Servo's eCCPM: Waypoint 084
Servo rudder: Waypoint 060
Gyro: 401
Ontvanger: MzK Sexta
Accu: ThunderPower 1320 3S
Bladen: SAB 255mm CF bladen voor Hornet

Eens kijken of het beter vliegt dan mijn Zoom.

Satoer zei:
Wat je zeker in Dortmund moet kopen is een flinke lading 2mm koolstof staven. Die ga je nodig krijgen ;) voor een flybar vragen ze rustig 5€ terwijl dit het zelfde koolstof staaf is.
Maak van dat zelfde spul meteen een redelijk trainingskruisje, dat scheelt zeker schade.

Flybar is van metaal, dus beter fietsspaken kopen :D idd wel goed spul voor een trainingskruis.

Ja, dat zag ik ook, de flybar is van metaal, daar gaat m'n fiets!

Net in Dortmund de goeie servos en een Schulze 835 ontvanger (Sexta was niet te krigen) gehaald, dus nu bouwen! ( en vooral veel instellen!)

Ik hoor dat iedereen er een Phoenix 25 heeft. Ik heb er weinig verstand van, maar hoop dat het met een Phoenix 10 gaat. Nou ja als ie doorfikt, weet ik hoe het komt...

Moet wel lukken met de 10 hoor hij heeft een piek van 15 Ampere. Zeker als je nog aan het hoveren bent trek je dat lang niet.
Schulze is ook een zeer goede ontvanger :thumbsup:

Bovendien gebruik je de standaard brushless motor van Century. Die trekt piek 14A, wat de PHX-10 prima zchijnt te kunnen leveren. Wat meer problemen schijnt te geven is de BEC van de regelaar. Maar wat dat betreft schiet je met een PHX-25 niet veel op, heeft hetzelfde probleem :?

haak zei:
Ook net een besteld.

Mijn configuratie:

Heli: Century Hummingbird Elite Pro 3D Barebones
motor: Justgofly 400DF met 15T tandwiel
Regelaar: CC Phoenix 25
Servo's eCCPM: Waypoint 084
Servo rudder: Waypoint 060
Gyro: 401
Ontvanger: MzK Sexta
Accu: ThunderPower 1320 3S
Bladen: SAB 255mm CF bladen voor Hornet

Eens kijken of het beter vliegt dan mijn Zoom.

Hoeveel koste dit zaakje bij elkaar? En waar heb je het besteld? 8)

JordtB zei:
Hoeveel koste dit zaakje bij elkaar? En waar heb je het besteld? 8)

Mijn configuratie:

Heli: Century Hummingbird Elite Pro 3D Barebones $129 -> www.helihobby.com
motor: Justgofly 400DF$40 -> www.justgofly.com
met 15T tandwiel $3 -> www.aircraft-world.com
Regelaar: CC Phoenix 25 $69 -> www.b-p-p.com
Servo's eCCPM: Waypoint 084 3x$15 -> www.aircraft-world.com
Servo rudder: Waypoint 060 $16 -> www.aircraft-world.com
Gyro: 401 EUR 140 -> www.quartel.nl
Ontvanger: MzK Sexta EUR 60 -> www.rc.jepe.biz
Accu: ThunderPower 1320 3S $50 -> www.b-p-p.com
Bladen: SAB 255mm CF bladen voor Hornet Nog niet aangeschaft, vlieg nu met houten bladen

Totaal ~$350 + ~ EUR 200

Prijzen zijn bij benadering.

Dollarprijs is ex verzenden en ex douane en BTW, met alles zou het ongeveer 350 euro zijn. + 200 maakt dus ongeveer 550 euro.

Nog een waarschuwing: Die Waypoints 084 passen niet zonder de ondersteuningsnokjes van de servohouders af te snijden!

Ik heb die van mij nu eindelijk ook geheel vliegend (wat vertraging van onderdelen). Wat een verschrikkelijke power zit er in die MTM 400DF!. Configuratie als volgt:

HB Elite 3D Pro barebone
MTM 400DF Brushless
CC Phoenix 25
3x HS-56HB op swash
1x HS-50 op tail
GY401
X-Treme 6ch RX
Kokam 3S1P 1000 en 1500 mAh

Heb nog een extra setje houten bladen erbij... eerst hier maar een beetje mee stunten, later CF...

Back