Alclad II

Hallo,

Misschien een stomme vraag, maar hoe krijg je zo'n blikje Alclad Gloss Black open? De flesjes hebben gewoon een schroefdop, maar bij de blikjes zit daar nog een dopje onder. Moet ik dat eruit pielen of moet ik er gaatjes in boren/slaan en dat zonder knoeien.

Wie heeft er ervaring met deze sluitingen?

Gewoon 2 gaatjes in prikken met een dorn .
Is een dunne metaalfolie die de inhoud langer houdbaar houd .

Mvg Johan

Het is geen dun folie maar een inlay dopje. Met een klein schroevendraaier voor electronica met platte kop lukt het mij om dit dopje te verwijderen. Na gebruik plaats ik altijd het dopje weer terug tegen het uitdrogen van de verf.

Sledge

Dopje

Ik heb er nu gaatjes ingeprikt. Was inderdaad best dik, maar droogt die verf zo snel uit dan? Ik ken deze verpakking amper heb alleen ervaring met de glazen flesjes. Daar heb ik altijd moeite met het zonder knoeien in m'n spuitje gieten.

Ik heb er nu gaatjes ingeprikt. Was inderdaad best dik, maar droogt die verf zo snel uit dan? Ik ken deze verpakking amper heb alleen ervaring met de glazen flesjes. Daar heb ik altijd moeite met het zonder knoeien in m'n spuitje gieten.

Alle verf types bevatten oplosmidel. Dit zal uiteindelijk verdampen en de verf indikken. De snelheid is afhanelijke van het oplosmiddel (=dampspanning) Waarschijnlijk zal het wel meevallen. Maar de gaatjes dichten met Tin foil (zit op sommige melk cq drinkyogurt flessen) kan geen kwaad. Gewoon een rondje knippen en in het dopje lijmen.

Sledge

Back