Aldi Camera - Luchtfotografie

@Tita.... omdat de 5volt die uit de ontvanger komt al heel stabiel is, heb ik de spanningsstabilisator in niet extra afgevlakt met een elco. Misschien dat bij motor loop er een rimpel op de spanning verschijnt waardoor de vreemde strepen komen. Je zou eens een elco van 1uF/16 volt voor en na de spanningsregelaar kunnen zetten... Dat zou wel eens kunnen helpen.... Misschien kan iemand die de camera voedt uit de eigen batterijen eens laten weten of die deze storingen ook heeft?

Joost, ook ik heb een enkele keer zo een vervormd landschap gehad, komt door trillingen veroorzaakt door de (nog) draaiende prop/motor.
Als ik er goed op let dat de prop helemaal stilstaat, komt het niet voor.

Het lijkt mij dat trillingen door de rotor van een modelheli zeker dit soort vervorming zal veroorzaken, :? tenzij je de camera goed trillings-geisoleerd kunt ophangen.

Hier nog een recente (vorige week) foto van Veenendaal, de nieuwe wijk spitsbergen op de voorgrond,
De utrechtse heuvelrug op de achtergrond.
veenendaal.jpg

Mijn strepen die te zien zijn komt alleen als ik met een draaiende motor een video aan het maken ben, en zoals Alex het al heeft gezegd komt het door de spaningsregelaar die niet genoeg is afgevlakt.

Een goede foto en trillingvrij moet je naar voren een opname maken met de motor uit, het beste is op een zweefvliegtuig.

Groeten, Hans.

Ik neem aan dat wat jullie met strepen bedoelen iets anders is dan het "hobbelige landschap" wat eigenlijk vlak en recht had moeten zijn?

Mijn camera wordt gevoed met een combinatie van de standaard in de camera aanwezige lipocel en de BEC spanning, gereduceerd naar 4V.

Strepen heb ik nooit gehad, wel een enkele keer het vervormde landschap.

Ik wel.. beeld kwaliteit is hetzelfde als van de foto die ik vandaag postte.. constand bewogen dus (met motor aan) .. maar geen vreemde 'storings' strepen o.i.d.

2 frames een vreemde zwarte vlek (geen rondje..) bij het richting zon :zon: filmen... komt niet door motor lijkt me ;)

EDIT: ff filmpje geupload.. :pc:KLIK

Joost,
Die zwarte vlekken komen doordat de zon te fel is voor dat arme kleine CMOS sensortje, die kan dat niet aan. Jammer.

Ik doe al een tijdje aan luchtfotografie en heb de kromme lijnen ook gehad. Gewoon even motor uit als je een foto wil maken.
De rare golven in het landschap komen door de trilling van de motor.

Peter.

wij kregen van de week een kijkshop krantje daat staat ook een camera in.
heeft iemand daar ervaring in en is dat wat.

Iets specifieker, aub...
Watvoor camera, welk merk, horveel megepixels, prijs?

Is de trust pencam "1,2Mpixel"

Heb er geen "hands-on" ervaring mee, maar heb het vermoeden dat de 1,2 Megapixels software-matig gecreërd worden.
Trust heeft de gewoonte om de echte ccd sensor resolutie niet duidelijk te vermelden, maar die is meestal nogal wat lager.

Net gevonden op de trust site:

SPYC@M 300S

Technical Specifications
Ultra lightweight digital camera to make up to 209 pictures
0.3 Mpix sensor (640 x 480) and 1.3 Mpix picture resolution (1280 x 1024)
Up to 209 pictures or 15 seconds of video with built-in 8 MB memory
Webc@m function with a maximum of 6 frames per second
Plug & Play USB connection for easy installation and high speed picture transfer
Video recording 320 x 240 at 6 fps
Easy to use fixed focus (minimum focus range 50 cm)
Highly sensitive CMOS photo sensor
Automatic white balance
10 seconds self timer with acoustic notification
Status LCD display for number of pictures, resolution, operation mode, etc.

Koop liever een met een echte 1,2 of 2,2 megapixel resolutie!
die van de aldi is 2,2 echte mega pixels, inplaats van een zeer magere 0,3....

Back