Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Of een mooie veilige lipo laad/opbergkoffer![]()
Whoot! Dan zou ik eerder gaan voor zo'n munitiekistje. Dat ik daar zelf nooit opgekomen ben. Heb er vorig jaar een gekocht bij een dumpstore voor de kamer van mn zoontje. En die weegt gelukkig geen 13kg.Zojuist documentenkoffer in mijn handen gehad, weegt 13kg volgens verpakking.
Munitiekistjes zijn niet brandwerend.
Enkel zeer behoorlijk waterdicht.
Dat laatste is wellicht zelfs veel nuttiger.![]()
Ken Myers on RCG zei:... Let’s be very careful when using and transporting LiPo batteries. I’ve just had another flying buddy with a fire. The batteries were being transported in a document safe in the trunk of his car. For no apparent reason, and after many years of doing this, there was a fire. He lost all of the batteries in the safe, but that is all, except for the stinky car. The batteries were 5S 5000mAh that he uses in series for 10S for his pattern plane. ...
Wat ik begrijp over brandende lipo's: het is heel even een sterke ontbranding, en daarna (zo goed als) over. Dus als je iets hebt wat die eerste Woosh weerstaat is het al goed - denk maar aan die lipo laadzakken, die zijn na 1x vuur ook weg maar hebben dan hun werk gedaan.
Zo'n munitiekistje zal het vuur ruim lang genoeg tegenhouden.
Het zal wel gaan over opbouwen van een gasdruk en bijbehorende temperatuur.
Die munitiekistjes zijn best wel degelijk en kunnen, waarschijnlijk, best een hoge temperatuur weerstaan (voor een korte tijd).
Maar ik heb geen idee of ze de opgebouwde gasdruk kunnen weerstaan.