Algemeen 1/8 brushless buggy topic

Een heel weekend aan het vlammen geweest op het strand, ik post misschien wel nog een foto'tje of 2 van de trickshots AKA slechte landingen, er zitten een paar beauty's tussen :rolleyes: (moet de foto's dan nog wel doorkrijgen van mijn schoonbroer)
Anyhow, met de gearmesh op '2 vellen papier' en een Robinson pinion: geen problemen meer
Issue solved!

eindelijk.......
waarschijnlijk komt mijn xray 808e volgende week binnen dus zal binnenkort foto's posten als hij in elkaar zit en de body gespoten is.

Ik ben nu bezig met het bouwen van een Tamiya TRF801X. Maar dan natuurlijk met een conversiesetje. Zodra hij klaar is zal ik even een foto posten.

die valt mij echt tegen. ze hebben er een xb9 2012 nitro chassis onder gezet. het enige dat ik beter vind aan de xb9e is het accubakje. voor de rest ziet hij er bijna gelijk uit als de 808e

Daar moet ik je ongelijk in geven, het XB9 chassis heeft verschillende vernunftige verbeteringen t.o.v. het XB808 chassis, dat hoor ik ook van verschillende nitro-rijders.
En als de indeling van de componenten gewoon goed is, waarom zou je dat dan veranderen.
Lees dit maar es
XRAY XB9E - Features
Meneer Hudy heeft er echt wel hard over nagedacht.

het chassis zal gerust goed zijn maar ik had meer verwacht dat ze net als bij de 808e een speciaal elektrochassis zouden gebruiken. dat vind ik wel minder van xray maar dat is misschien ook persoonlijk..

Het schijnt dat de XB9e ook nog es een stuk lichter is dan de XB808e.
Ik zeg, zolang je niet met beide buggies hebt gereden heb jij geen recht van spreken (mijn mening).

Zal vast wel over nagedacht zij, maar wat bryan bedoeld is dat het een beetje minder is dat ze het nitro chassis van de xb9 gebruiken. Ben het daar mee eens aangezien je toch wel een 500 euro neer moet tellen.....tsjaa een beetje makkelijk en goedkope oplossing.

Verder mag hij toch gewoon een mening hebben, jij zegt toch ook dat deze auto vernuftige verbeteringen heeft. Maar hoe weet jij dat dit zoveel beter werkt dan de 808e, neem aan dat jij ook niet met beide heb gereden? Als jij het alleen gehoord heb en niet getest heb, dan heb jij ook geen recht van spreken lijkt me :bye:

idd, ik bedoel dat ik dat nitro chassis wat minder vind. ik had verwacht dat ze met een elektro chassis zouden komen. voor de rest ziet hij er goed uit. alleen ik zou er niet me geld aan uitgeven vanwege het nitro chassis. voor de rest heb ik ook geen opmerkingen over de wagen.

Btw, iemand de nieuwe jq the ecar al gezien? Ziet er ook mooi uit!

Laatst bewerkt:
XRAY XB9E - Features < bekijk dit es.

Een hele verbetering t.o.v. de ouwe versie dacht ik.

Die gast lult niet uit zn nek.

Dat zal ook best wel, maar het gaat om het principe. Je zegt zelf dat je niet recht heb van spreken zonder te testen. Maar zelf neem je klakkeloos (van de xray site) aan dat de xb9e een verbetering is tov de 808e. Zoals je zelf al gezegd heb, eerst met beide auto's hebben gereden en dan pas een oordeel stellen :).

Waarom zou je hem links laten liggen omwille dat de basis een nitro chassis is? Makkelijk en goedkoop? Waarom zou je iets veranderen als het goed is??? :) Als ik zie hoe een verbetering de nieuwe nitro versie is tov de vorige zou ik niet twijfelen als je een xray liefhebber bent.

Trouwens de eco waar je mee aan het rijden bent? Die heeft ook zijn nitro broer als basis. Daarom is hij niet slechter toch?

Dat bedoel ik niet. Xray heeft letterlijk een nitro chassis eronder geplakt. Dus je heb een redelijk aantal openingen erin zitten door niet gebruikte schroefgaten etc. Ik vind dat gewoon een goedkope oplossing, had op zn minst een elektro chassis verwacht zonder dat het er als een gatenkaas uit ziet.

Ja ik snap wat je wilt zeggen hoor, maar ik zou daar echt geen probleem mee hebben als er enkele schroefgaten open blijven. Ik weet gewoon dat het chassis en de onderdelen van de nieuwe nitro heel goed is. Je ziet dat onmiddellijk aan de mensen die ermee rijden. Ze rijden beter als met de vorige modellen!

En met gatenkaas ben je wel aan het overdrijven hoor. Heb de foto's net bezien, valt nog reuze mee hoor! Het blijft natuurlijk een keuze, maar als de eigenschappen hetzelfde blijven als de nitro zou ik er niet over klagen lol

Ja meningen verschillen, lol. Vind dit er persoonlijk niet echt aantrekkelijk uitzien als electro rijder :p:
019_W_zps558d4563.jpg

Back