Algemeen 1/8 brushless buggy topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Stoomstrijkijzer, 2 jun 2010.

  1. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    erg tevreden! houden hun punch tot de regelaar afslaat, cellen blijven prima in balans en kunnen de klappen weerstaan. Heb zelf een extra setje 5000 mah laten overkomen, de 5400 mah (met deans) zijn pas in week 26 weer in stock. Met deze zomeravonden wil ik lekker lang achter elkaar kunnen rijden!
     
  2. dafke

    dafke

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Waarschoot/oost-vlaanderen
    waarom wil je dan naar een lager kv?



     
  3. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Net even erna geinformeerd, enkel nog 2 stuk 4600mah in voorraad voor de Vorza ... hmmm voldoende voor de Vorza?
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2010
  4. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    @ dafke, SSI wil van een 1515 naar een 1512 (of soortgelijk van Tekin). De 1515 heeft te veel power waardoor je hem heel erg in moet tammen. Een 1512 is wat rustiger en makkelijker te beheersen waardoor je constanter en in totaal sneller kunt rijden.

    2200kv voor een race buggy is echt veel, lager kv met 4S is minder snel maar zoals bovenstaande wederom beter te controleren

    @ Kurtje, afhankelijk van hoeveel C. 25C of meer zal voldoende zijn ja, 20C waarschijnlijk ook wel.
     
  5. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    is dat bij je winkelier? Bij Kyosho duitsland is alleen de 5000 mah met deans nog op voorraad. De 4600 is ook prima hoor, iets minder rijtijd maar nog steeds genoeg. Zie: KYOSHO - Carbon-Molekular-LiPo
     
  6. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Inderdaad is bij mijn plaatselijke shop...
    Is de 4600 45C met Deans connectors...
     
  7. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Wat weegt buggy RTR zonder lipo?
    Ben nu zelf aant twijfelen om een 2050kv of 1900kv tekin motor te plaatsen. Evt met RX8. Heb gelezen dat de 1900kv een stukje tammer nog is dan de 2050kv, maar is 1900kv niet een beetje te weinig voor hier? Die Amerikanen rijden er precies wel graag mee, maar dat zijn allemaal kleinere tracks en lossere ondergrond.
     
  8. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    mijn buggy incl. banden en lipo weegt rond de 3600 gram, dat is voor een brushlessbuggy best licht. Mijn nitro weegt 3310 gram.

    ik zou kiezen voor een 1900 kv, is beter beheersbaar, zuiniger. Amerikanen rijden zeker niet op kleinere tracks, heb je die banen wel eens gezien? Kunnen we hier alleen maar van dromen... Ik heb zelf geen ervaring met de tekin, het verschil tussen de 1900 en 2050 is denk ik niet zo heel groot. Orion heeft de 1950 en 2300 (4poles, 2050 tel ik even niet mee) en dat verschil is groot. Veel vermogen en power is leuk, alleen niet nuttig op een baan, daar moet je beheerst rijden en rustig gas kunnen geven als je in de bocht zit. Dan zit je niet te wachten op een krachtsexplosie van je motor.
     
  9. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Ik bedoelde iets minder open dan hier, meeste lijken iets trager kwa gemiddelde en topsnelheid, maar idd, zitten eigenlijk ook veel grote bij als ik eraan denk.

    Mijne buggy is net iets zwaarder, maar met lichtere motor zit daar ook. Heb nu een 425g gram monster :| Kan makkelijk 80g vanaf met een buggy motor. Zit ergens rond de 3650.

    Nja 1900 is wye winding en 2050 is delta. Dus geen idee wat beter is om te racen. Met mijn 2200kv is het een redelijke kracht expolosie... Ding echt teveel voor een buggy.
     
  10. dutchguy2

    dutchguy2

    Lid geworden:
    7 aug 2009
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Garderen, tussen Apeldoorn en Amersfoort
    Leuk topic. Ook hier een foto van de Losi 8ight met nieuwe look plaatsen. (Jasper, mudguards zijn binnen, ga ze zo plaatsen).

    [​IMG]
     
  11. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Prima!
    Mooi opgelost met de gele ramen. Keer iets anders :D
    Kom je naar Mol?
     
  12. dutchguy2

    dutchguy2

    Lid geworden:
    7 aug 2009
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Garderen, tussen Apeldoorn en Amersfoort
    Ik zou graag naar Mol komen maar komt kwa tijd niet uit. Zit dan voor mijn werk in zuid Duitsland. Komt nog bij dat ik prive in noord Duitsland woon en Mol erg ver weg is.
     
  13. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Jammer :(
     
  14. MRCTMD

    MRCTMD

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    697
    Locatie:
    Nieuwpoort-Bad (Belgie)
    Matthijs mooie bolide ze.
     
  15. kyoshoTF-5

    kyoshoTF-5

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    174
    Locatie:
    sjaasberg
    Vandaag mijn nieuwe velgen met offroad banden gekregen.
    Jconcepts rulux met vtec kamikaze banden.

    Ik zelf vind het heel goed uitzien zo.

    hier wat foto's van mijn buggy met nieuwe velgen.

    [​IMG]


    [​IMG]


    groeten, wesley
     
  16. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Mooi! Heb je ook een foto van onder het kapje?
     
  17. kyoshoTF-5

    kyoshoTF-5

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    174
    Locatie:
    sjaasberg
    Deze 2 foto's heb ik nog zonder body.

    Deze zijn gemaakt vlak na de eerste testrit zonder body die toen nog niet gespoten was, Meteen een steen in de ventilator van de regelaar waardoor een paar koelviennetjes afgebroken zijn, (zit inmiddels een nieuwe op).
    De Ty-wrap om de motor zit er nog omheen dat de draden bij het goed vastsolderen blijven zitten zonder dat ik mijn vingers verbrand.

    [​IMG]



    [​IMG]


    groeten, wesley
     
  18. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Ik zie dat verdomde groene kabeltje (van de aan/uit schakelaar naar de accus) nergens?
    Heb jij daar misschien een oplossing voor gevonden?
     
  19. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Tevreden van de motor? Temps zijn goed?
     
  20. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    hier is mijn auto, volgende foto update(na vakantie) bestaat uit de volgende upgrades :
    -big bore shocks
    -set van veringen
    -2,4ghz zender
    -sävox stuur servo 0.07 seconden 10 kg

    dit is hem tot nu toe:
    hobbytech str8 ep - Fotoalbum.eu
     

Deel Deze Pagina